Kundsupportmedarbetare till Idun!

Kundsupportmedarbetare till Idun!

Arbetsbeskrivning

Idun är ett kreativt och initiativrikt försäkringsbolag med korta kommunikationsvägar och nära till beslut. På det centralt belägna kontoret på Grev Turegatan 14 i Stockholm sitter adminteamet som idag består av två personer som stöttar och hjälper varandra och tillsammans skapar en omhändertagande och prestigelös företagskultur. Vi söker nu Iduns nästa kundsupportmedarbetare som har ett intresse för försäkring och känsla för administration. Ansök redan nu, urval görs löpande!

OM TJÄNSTEN
Idun erbjuder både sparförsäkringar och riskförsäkringar inom livförsäkringsområdet och är ett modernt försäkringsbolag med hög automatisering- och digitaliseringsgrad.
Idun investerar mycket i sina medarbetare då dessa är deras största tillgång. Här får du möjligheten att arbeta i en bred roll med mycket eget ansvar. Du blir en del av en kultur som präglas av stort engagemang, öppenhet och hög förändringstakt. I rollen får du en gedigen introduktion där du inledningsvis går bredvid en kollega för att komma in i rollen på bästa sätt.

Du erbjuds
- Ett bolag med entreprenöriell anda i en ständigt förändrande bransch vilket genomsyrar det dagliga arbetet
- Ett team med högt i tak där alla kan dela med sig av sina tankar och idéer, oavsett om du är VD eller ny på företaget
- Möjlighet komma in på ett finansbolag där du får utvecklingsmöjligheter som hjälper dig att växa i rollen

Hos Idun arbetar du med administrativa arbetsuppgifter. Arbetet är varierande och innefattar såväl backoffice-liknande arbetsuppgifter som kundkontakt. De kunder du hjälper är antingen slutkunder eller externa försäkringsförmedlare och ditt bemötande blir avgörande för att upprätthålla en professionell relation till kunderna och hur Idun uppfattas. Du blir ansiktet utåt för Iduns kunder och stöttar dem i frågor gällande de tjänster och produkter som Idun erbjuder.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot inkommande frågor från kunder via mejl och telefon
* Hanterar frågor från förmedlare gällande försäkringar
* Stöttar kollegor internt med övriga administrativa arbetsuppgifter
* Löpande försäkringsadministration, exempelvis flytthantering, skadereglering, fakturering och rapportering


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller finans eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
- Har erfarenhet av att arbeta inom administration eller kundsupport, gärna från en liknande bransch så som försäkring, bank eller finans
- Har ett brinnande intresse för försäkringsmarknaden
- Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har
- Både har erfarenhet från att arbeta inom ett liknande område tillsammans med att ha en utbildning inom ekonomi och förståelse för försäkringsområdet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Självutvecklande
- Serviceinriktad
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi kommer att lägga stor vikt vid motivation för rollen och Idun som bolag under den här rekryteringsprocessen. Vi kommer också att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.


* Telefonintervju med Academic Work
* Personlighets och problemlösningstester från Academic Work (läs mer här: https://www.academicwork.se/jobbsokande/tester-i-rekryteringsprocessen)
* Djupintervju med Academic Work
* Intervjuer med Idun
* Referenstagning och bakgrundskontroll
* Beslut


Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
- Placering: Östermalm i Stockholm
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work och ansvarig rekryterare Jessica Billquist, jessica.billquist@academicwork.se eller rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se.
- Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Idun här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2024
  • Ansök senast: 16 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024