OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trelleborg is a world leader in engineered polymer solutions that seal, damp and protect critical applications in demanding environments. Our innovative engineered solutions accelerate performance for customers in a sustainable way. Being part of the Trelleborg Group Trelleborg Industrial Solutions is a market leader in such industrial application areas as hose systems, industrial antivibration solutions and selected industrial sealing systems. We offer complete solutions based on advanced engineering knowhow that aim to accelerate our customers’ businesses.
This role reports into Product Area Trelleborg Moulded Components with headquarter located in Örebro. We develop, manufacture and sell a wide range of polymer solutions for demanding industrial customers. Within Moulded Components we are currently more than 450 employees in 6 countries. Read more about Moulded components at www.trelleborg.com/en/moulded-components
Nu söker vi en utåtriktad Kundsupportmedarbetare till Örebro
Vi söker dig som är serviceminded, noggrann och har ett öga för detaljer till en tjänst där du hela tiden utvecklas
I kundsupporten har du en viktig roll som företagets ansikte utåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att jobba med orderbekräftelser, avvikelser och leveransbevakningar. Det finns också inslag av innesälj med uppgifter som offertförfaranden, uppdatering av prislistor, registerhantering mm.
I tjänsten ingår även rollen som innesäljare där du proaktivt jobbar med att skapa nya affärsmöjligheter mot befintliga och nya kunder. Det är viktigt att du har intresse i kunddialogen, gillar att analysera och identifiera trender samt aktivt följa upp och diskutera kring potentiella nya affärer/volymer.
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänst.
Goda datakunskaper samt kunskaper i Excel är ett krav. Idag jobbar vi i affärssystemet M3. Siffersinne och noggrannhet är en förutsättning då viss registrering sker manuellt.
Det är också viktigt att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga då rollen har många interna och externa kontaktytor såväl nationellt som internationellt. Flertalet av våra kunder är engelsktalande och därmed krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, ytterligare språk är meriterande.
Som person är du serviceinriktad och gillar att lösa problem. Du är strukturerad, noggrann, flexibel och ansvarstagande.
Tjänsten är till en början en bemanning på 6 månader men med goda möjligheter till övertagande för rätt person. Arbetstid måndag-fredag, kontorstid.
Placering Örebro.
Start omgående.
Vi önskar din ansökan med cv samt personligt brev oss tillhanda senast 9/10-2016, på www.personalpoolen.se. Urval kan dock komma att ske löpande så ansök redan idag!
Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Svedberg på Personalpoolen 019-12 22 88.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001