OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nilar vill göra skillnad i världen genom att erbjuda det grönaste och säkraste alternativet av elektrisk energilagring till exempelvis solceller och laddning av elbilar. De söker nu en tekniskt intresserad person som vill arbeta med kundservice av framtidens energilösningar. Vill du bidra med teknisk kompetens och ett trevligt kundbemötande är den här tjänsten passande för dig. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Nilar utvecklar och producerar avancerade batterisystem i Gävle hela vägen från battericell till funktionella energilager för kommersiella fastigheter, privata hushåll, fabriker och inom smarta elnät. Bolaget har kontor i Gävle och ledning samt sälj- och marknadsfunktioner i Täby i Stockholm. Denna tjänst kommer att vara placerad på kontoret i Gävle.
Nilar har revolutionerat energi- och strömförsörjningstekniken, liksom vår nästa generations högautomatiserade tillverkningsmetoder.
I takt med en ökad efterfrågan efter nya, gröna energiförsörjare fortsätter Nilar att växa sig starka på marknaden för smarta energilösningar. Nilar har påbörjat en unik resa och räknar med att växa mycket de kommande åren.
På kontoret i Gävle kommer du att tillhöra ett team som arbetar kundnära med service, support och utveckling. Som medarbetare på Nilar kan du bygga din karriär i den riktning du vill då de stöttar varje individs professionella utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter i rollen som Kundsupporttekniker hos Nilar består huvudsakligen av:
* teknisk support till kunder, både partners och slutanvändare
* hantering och uppföljning av reklamationer
* kvalitetsärenden
* förbättringar av interna system, att utveckla och säkerställa processer och rutiner
Kundkontakten sker både över telefon och via mail. Du kommer att arbeta i affärssystemet Monitor samt med CRM-systemet Lime för att hantera produkter och ärenden. Du kommer få en introduktion av Nilars produkter och tekniska funktioner för att kunna ge teknisk rådgivning av hög kvalitet till Nilars kunder och partners.
Tjänsten passar dig som vill arbeta i en spännande bransch med siktet på framtiden. Vi ser att du antingen söker ditt första jobb efter examen, eller har längre arbetslivserfarenhet men vill vidareutvecklas. Nilars vision är att fortsätta växa och för dig som visar intresse och driv finns goda möjligheter till utveckling.
VI SÖKER DIG SOM
Har en avslutad gymnasial, YH- eller akademisk utbildning med teknisk inriktning mot mekanik, elektronik eller liknande alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Har goda kunskaper i engelska och svenska då kommunikation sker på båda språken
Det är även meriterande om du har:
* Erfarenhet från teknisk försäljning eller support
* Arbetat i CRM-systemet Lime
* Arbetslivserfarenhet inom el/elkraft
* Kunskaper i det tyska språket då flera av Nilars partners finns representerade i tysktalande länder
För att trivas på Nilar ser vi att du är intresserad av framtidens energilösningar, kanske har du lite koll på batterier eller energilager. Rollen som Kundsupporttekniker kräver att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt att du är kommunikativ och följer upp och informerar berörda parter som du samarbetar med. Du kommer att få en introduktion till arbetet men kommer därefter att arbete självständigt i rollen vilket ställer krav på att du är självgående. Vid svårare ärenden hjälps teamet åt och mer komplexa ärenden slussas vidare till third line-supporten.
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse men gärna omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tills vidare
* Placering: Gävle med möjlighet att delvis arbeta på distans
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nilars önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Nilar är ett företag som tror på förnybar energi och ser vikten av att driva innovation och denna industri framåt. Nilar arbetar med att förbättra och tillgodose sina kunder med tekniska lösningar av energisystem till bland annat kontor, hem och industrier. Nilar arbetar med att utveckla den bästa energilösningen till sina kunder, så att den är mer nytänkande, effektiv och säker.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231