Kundtjänsmedarbetare till Greenely!

Kundtjänsmedarbetare till Greenely!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en fantastisk kollega som vill bli en del av vårt grymma kundtjänst team för att fortsätta leverera den bästa kundupplevelsen åt våra kunder. Som kundtjänstmedarbetare hos Greenely är du både ansvarig för att hjälpa och besvara våra kunders många olika frågor men även för en del administrativ hantering inom företaget.

Nyligen kunde vi annonsera att vi tagit in 70 miljoner kronor för fortsatt tillväxt i Sverige och Norden. Nu söker därför efter dig som vill vara med på vår resa och utveckla vår kundtjänst.

Arbetsuppgifter

- Kommunikation med Greenelys användare och kunder främst skriftligt men även per telefon vid efterfrågan
- Löpande kontakt med nätbolag för att följa upp kundärenden
- Rapportera buggar och felaktigheter i Greenelys tjänst till produktteamet.
- Administrativt arbete inom support
- Förbättra kundupplevelsen genom att optimera processer, se över rutiner och texter, FAQ, artiklar m.m. tillsammans med resten av teamet



Din profil

- Har erfarenhet eller intresse inom kundsupport, kundbemötande, försäljning eller service. (Vi premierar dig som har tidigare erfarenhet inom energibolag)
- Du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift
- Serviceinriktad
- Har ett intresse för teknik och god datorvana


För att lyckas i rollen tror vi att du

- Har god känsla för att hantera människor
- Är lösningsorienterad och trivs bra med att jobba i team
- Är initiativtagande för att jobba proaktivt i kundbemötandet
- Är intresserad av att lära dig mer om energi-/elbranschen


Vi kan erbjuda dig

- Att bli en del av ett av Sveriges snabbast växande energibolag
- Möjlighet till egen personlig utveckling
- Att bli en del av ett härligt gäng med stark teamkänsla och en massa humor
- Att bli en del av vårt team med mångfald och många nationaliteter
- Ett kontor mitt i Stockholm
- God hälsa där träning under kontorstid erbjuds
- Friskvårdsbidrag
- Privat sjukförsäkring
- Tjänstepension
- Lön enligt överenskommelse


Om Greenely

Greenely är en digitalt energibolag som hjälper människor att sänka sina elkostnader genom att optimera deras elanvändning med smart teknik i en app. För närvarande använder över 145 000 hushåll Greenely i Sverige.

Greenely, med stöd av nordiska riskkapitalbolag, har som uppdrag att göra det möjligt för hushåll över hela världen att kontrollera och optimera sitt hems och bils elanvändning, samtidigt som Greenely optimerar utbud och efterfrågan av el och på så sätt skapar hållbara energisamhällen världen över.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Greenely
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024