OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LFV driver och utvecklar svenska flygplatser samt erbjuder flygtrafiktjänster.På affärsmässiga grunder skapar vi flygplatser där människor möts och kommunikationer knyts samman både effektivt och säkert.
Göteborg Landvetter Airport är Västsveriges internationella flygplats med fler än 4 miljoner resenärer per år.Flygplatsen utgör en viktig del av Västsveriges infrastruktur när det gäller behovet av flygtransporter för både passagerare och frakt.Flygplatsen omsätter ungefär 620 mkr och har cirka 500 medarbetare.
Avdelning Flygplatsservice söker inför sommaren medarbetare till:
Kundtjänst
Avdelning Flygplatsservice hanterar det totala flödet av passagerare och bagage, från våra angöringsytor, genom terminalen och hela vägen till flygplanet.Vi ansvarar för att den totala reseupplevelsen blir optimal.
Som medarbetare på Enhet Passagerarservice deltar du i arbetet med att skapa en attraktiv arbetsplats med utgångspunkt i våra värderingar; aktiv, modig och professionell.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Din roll blir att ge kunderna service/hjälp via telefon eller på plats vilket innebär att du fungerar som en länk mellan våra parkeringsvärdar och kunderna, när det gäller flygplatsen i allmänhet men parkeringsfrågor i synnerhet.Du kommer även att bemanna parkeringskassan och utföra diverse administrativa uppgifter som kräver goda datakunskaper och intresse för teknik.Du förväntas kunna hoppa in på enhetens övriga arbetsuppgifter vid behov.
Utbildning/erfarenhet
Du har allmän gymnasiekompetens, goda kunskaper i såväl svenska som engelska språket samt grundläggande datakunskaper.Då befattningen innebär skifttjänstgöring förutsätter vi att du har körkort B och tillgång till bil.Talar du ytterligare språk, har tidigare erfarenhet från parkeringsbranschen eller serviceyrken med kundkontakt är det meriterande.
Personliga egenskaper
Du uppskattar och trivs med att arbeta med kundservice och kan på ett konsekvent och flexibelt sätt bemöta ofta stressade människor.Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska och trivs med att arbeta med direkt kundkontakt eller ge information via telefon.Du har ett väl utvecklat ordningssinne och kommunikativ förmåga som innebär att du kan hantera olika slags situationer och relationer med både kunder, resenärer och medarbetare.
Övrigt
Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen 14 samt drogtestning.Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
HRBP Daniel Olofsson
0709702055