Kundtjänst

Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Jobböversikt
Denna roll är en del i ett växande team med stark gemens kap som ger den bästa servicen till våra kunder. Arbetet består i att besvara kundförfrågningar över telefon, på chatten eller sociala medier och administrera förändringar i kundernas medlemskap och villkor.
Dina ansvarsområden
Med kundnöjdhet i fokus, hantera ett stort urval kundförfrågningar genom olika kanaler och leverera en professionell, effektiv och hjälpsam service.
Sälja genom att ge en bra service utifrån kunders olika behov.
Tolka och ge rådgivning om försäkringsskyddet så att kunden får rätt information utifrån deras behov.
Stötta och samarbeta med kollegor för att lösa alla typer av kundärenden, samt för att skapa medvetenhet om kunders frågor och behov och på sätt förbättra kundupplevelsen.
Hantera kundklagomål konstruktivt enligt företagets riktlinjer och processer. Stötta kollegor och hänvisa ouppklarade ärenden till Team Leader för att gemensamt hitta en lösning och implementera lärdomar till teamet.
Med hög kvalitet och noggrannhet administrera försäkringar (teckna försäkringar, hantera förnyelser, göra ändringar i-, samt avsluta försäkringar).
Implementera och säkerställa att alla interna processer och policys, samt externa regelverk efterföljs.
Aktivt delta till löpande utbildning och utveckling för att utöka och dela med sig av kunskap och färdigheter, samt hålla högre kunskapsnivå än vad kunden förväntar sig.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att ge kunder service över telefon, mejl, chatt och sociala medier.
Vid behov, administrativa uppgifter samt stödja med rapportering

Hur du mäts
Compliance: Alla kundkontakter följer aktuella policys och regelverk.
Kvalitetsnivå: Du uppfyller våra interna kvalitetskrav i alla kundkontakter
Kundnöjdhet: Positiva omdömen och feedback från våra kunder.
Produktivitet: Hålla en hög nivå av produktivitet på daglig basis.
Försäljning: Genom hög servicenivå sälja försäkringar med kundens bästa i fokus.

Kompetens och personliga egenskaper
Har erfarenhet från att ha arbetat i en kundserviceroll med en vana att hantera olika kontaktkanaler såsom telefon, mejl, chatt, sociala medier och andra administrativa arbetsuppgifter.
Har erfarenhet av att leverera högklassig service
Försäkring, finansiella tjänster eller reglerad branschkunskap är en fördel
Kunskap om sekretesskraven för personuppgifter
Ett genuint intresse för människor och djur
Personligt engagemang för att ge kunder en bättre kundupplevelse som överträffar deras förväntningar
En vana att använda telefon som främsta arbetsredskap.
Bra kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Goda lyssningsförmågor; anpassa sig utefter varje individ
Förmåga att visa empati i svåra samtal
Uppvisa självsäkerhet i samtal med kunder som berör om oss som bolag och våra produkter
Uppmärksam på detaljer och upprätthålla en hög noggrannhet och kvalitet i kundkontakter och administrativa uppgifter
Initiativförmåga, tar ägarskap, använder gott omdöme för att lösa ett problem och vågar fatta beslut.
Vilja att vara med och påverka såväl sin egen som bolagets framtid

About Us
Bought By Many and ManyPets are making the world a better place for pet parents. Award-winning innovative technology and exceptional customer service are at the heart of our offer: we now rank 30th on the Tech Track 100 (2020) and we won the Insurance Choice Awards (2020) for both Best Pet Insurance Provider and Innovation of the Year.
We’re proud to be driving unprecedented change in insurance and have doubled our revenues annually for the last 4 years with more ambitious growth still to come. Our latest Series D funding round was $350m which values us at $2bn. All this was made possible by the hard work from our incredible colleagues around the world; and we’re excited to embark on the next stage in our journey.
Our Culture
Our company is fast-paced, respectful, fun-loving and (most importantly) passionate about pets and their well-being. We think big and we can only do that if we have a wonderful array of different people with different lived experiences and backgrounds, bringing their whole self to work every day. Throughout the business, you will meet people who think differently, aim for impact, and love to try new things.
Working Environment
Our physical offices are modern, bright and open - with plenty of treats and great facilities. We provide practical support coupled with best-In-breed kit for homeworking. Since the pandemic, we have been working remotely and as such we'll need you to have a reliable internet connection with a minimum download speed of 50 Mbps and at least 10 Mbps upload speed. If you have any questions or concerns about this, please get in touch with us.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ManyPets Filial Stockholm
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Postadress

Blekholmsterrassen 36
Stockholm, 11164

Liknande jobb


6 december 2022