OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ngenic arbetar med digitalisering och effektivisering av energisystem, med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och energiföretag som kunder.
Kundtjänst och Support på Ngenic är en bred roll med ansvar för vår kundservice. Vi erbjuder dig en spännande tjänst med möjlighet att växa tillsammans med företaget. Du får en central roll i teamet med goda möjligheter till att påverka och forma hur ni ska arbeta framåt. Ngenic hjälper konsumenter, fastighetsägare och energibolag att bidra till ett mer hållbart samhälle.
Arbetet är att hantera supportärenden, i första hand för våra mät- och styrsystem, via mail och telefon. Andra uppgifter kan vara att planera och samordna serviceinsatser och andra administrativa ärenden. Du och Teamet ansvarar för att inkommande ärenden registeraras, löses och återkopplas till kund. Vid tillfälliga toppar kan du få hjälpa till med våra leveranser.
Som person är du analytisk, lösningsorienterad och har lätt för att lära dig nya saker. Du har en fallenhet för att förklara på ett lättförståeligt och tillmötesgående sätt. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift och du har en god datorvana. Förståelse för värmesystem, nätverk och kommunikation och felsökning är meriterande men inte ett krav.
Ngenic erbjuder en gedigen upplärning för denna roll. Det innebär att tidigare erfarenhet är meriterande men att vi kommer lägga mycket stor vikt vid dina personliga kvalitéer.
Vi ser det som en självklarhet att du delar Ngenics värdegrund: Samhällsnytta, Gemenskap och Kvalitet (https://ngenic.se/foretag/om-oss/).
Formella krav:
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift.
Mycket god datorvana.
Innan anställning kommer vi att be dig visa upp ett utdrag från belastningsregistret.
Omfattning
Heltid
Placeringsort
Uppsala
Ersättning
Fast lön
Tjänsten tillträdes efter överenskommelse. Ansökan, CV och personligt brev, oss tillhanda senast 14:e augusti via mail: jobba@ngenic.se, ansökningar utvärderas löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!