OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en social och kommunikativ person som gillar att jobbdagen fylls med samtal med olika personer? Vi på Randstad söker nu kundsupportsmedarbetare till uppdrag i Täby. Fokus ligger på kundnöjdhet och det finns tydliga mål att arbeta mot. Vi ser gärna att du är en nyfiken person som drivs av att lösa problem och hjälpa kunderna med sin frågor och problem. Du är kreativ och jobbar för att hitta lösningar.
Vi söker dig som älskar service, att kommunicera med kunder och som får energi av att göra skillnad via telefon. Här kommer du till ett företag med stort framtidsfokus och om du vill vara med på vår tillväxtresa så tror vi att det här kan vara helt rätt möjlighet för dig!
Start: Omgående och i 6 månader, stora chanser att bli anställd direkt hos företaget.
Omfattning: Heltid. Öppettider är 8-20 så du kommer jobba 8-17 eller 11-20 vardagar och sedan var tredje helg.
Arbetsgivare: Randstad AB
Plats: Täby
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-04-02. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Löfdahl, lisa.lofdahl@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifter för en kundtjänstmedarbetare är att svara på kunders alla frågor gällande olika produkter och tjänster, samt emellanåt bidra till marknadsundersökningar genom att vara den som ställer frågorna till kunderna. Dina viktigaste verktyg är telefonen och datorn. Som kundtjänstmedarbetare är du länken mellan företaget och kunderna, eller mellan myndigheten och medborgarna. I arbetet strävar du dagligen efter att förenkla och förbättra vardagen för kunder och du blir ofta den första kontakten och därmed en representant för varumärket. Ärendena kan handla om att ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och ge teknisk support. Det brukar också ingå administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.
När du jobbar på kundtjänst lär du dig att sköta ärenden från start till mål. Det handlar om problemlösning. Ibland är det ett detektivarbete, ibland är det jättelätt och ofta får du på ett pedagogiskt sätt förklara och argumentera för den bästa lösningen åt kunden. Du kommer initialt att få en introduktion till produkt- eller serviceutbudet för att kunna ge den allra bästa service.
Rollen kan innebära bland annat att du:
Har kontakt med kunder och medlemmar primärt via telefon, men även via ärendehanteringssystem
Hanterar diverse administrativa uppgifter
Tillsammans med kollegor arbeta för att lära och utveckla ert arbetssätt
Ge vägledning samt information kring varumärket och produkterna/tjänsterna
Sköta reklammationer
Teknisk support
Tänk: trevlig! Det är såklart bra om du har en viss arbetslivserfarenhet från kundtjänst, men din personlighet kommer väga tungt och du kommer långt med ett bra servicetänk och vänligt kundbemötande. Har du arbetat med människor tidigare – kanske i butik, på restaurang eller i samband med ett fritidsintresse – så är det bra, eftersom du då fått förståelse för hur man bemöter alla olika typer av människor. Att vara bekväm i telefon och snabblärd i nya datorprogram är en otrolig fördel, samt om du är snabb på tangenterna och har god simultankapacitet.
Avslutningsvis ser vi att du trivs med att arbeta i team, är ansvarsfull, stresstålig och har en god kommunikativ förmåga. I gengäld får du ofta mycket positiv energi av glada och tacksamma kunder!
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom kundservice eller där du kommunicerat med människor sedan tidigare. Arbete inom butik och kassa, café eller reception är även det meriterande.
För att trivas i denna roll behöver du:
Du är van och orädd för att lyfta luren och kommunicera via telefon, men även mejl.
Administrera under tiden du hanterar kundsamtalet.
Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Datavana
Kommunikativ och en förmåga att hålla samma serviceanda i 8 timmar per dag.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044