OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om by Crea®
by Crea® är ett svenskt möbelvarumärke grundat 2017 som designar, tillverkar och säljer möbler världen över.
Tillverkningen sker i vår fabrik i Arlöv, strax utanför Malmö. Från första svetsen till slipning, sömnad och montering, produceras våra möbler enligt kundens val av tyger, material och färger.
by Crea® ett erkänt möbelvarumärke som uppmärksammas i inredningstidningar, på sociala medier och TV. Varumärket står för tidlös design och kvalité och vår ambition är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Vi strävar alltid efter att vara butiken runt hörnet, världen runt.
Vi skulle nu vilja utöka vårt team med en kundtjänstmedarbetare.
Vi söker dig som är driven, engagerad och energisk. Vi önskar även att du är noggrann och ansvarstagande, samt är van vid att hantera stressiga situationer. Du bör vara lösningsorienterad och ha erfarenhet av kundservice. Som utgångspunkt kommer du att utgå från vår butik på Davidshallstorg och arbeta med både fysisk e-handels kundtjänst. Det är en fördel om du tidigare arbetat med frakter och logistik då det är viktig del av arbetet. Vi hoppas att du är villig att engagera dig i resultaten och vill vara en del av dem.
Vi önskar att du som söker:
-Tycker att kundservice är det absolut viktigaste ett företag har.
-Har inte svårt för att ta dialoger både positiva och negativa och är inte konflikträdd utan ser det som en utmaning att vända varenda kund som mot förmodan fått en negativ start med by Crea.
-Har inga problem att sitta från en butik ibland ensam och ha frihet under ansvar men även ta hand om butiken som sin egen.
- Har förkunskaper i Word, Excel och Outlook.
- Är en frekvent användare av sociala medie-appar, såsom Facebook, Instagram, TikTok mm.
- Har B-körkort.
- Talar och skriver flytande svenska och engelska.
- Gärna har baskunskaper i tyska, franska, och/ eller finska. Ytterligare språkkunskaper är fördelaktigt.
- Är lösningsorienterad och kan tänka utanför ramarna.
- Gärna har arbetat inom ett serviceyrke och är serviceminded som person. Vi lägger hög vikt vid att våra kunder inte får automatiserade svar, utan ett personligt bemötande och fokus från oss.
Arbetstiderna är tis-lör 10:00-18:00
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a:
- Att leverera en utomordentlig och oklanderlig kundservice via mail, telefon och webbchatt.
- Order- och mailhantering. Detta innebär en hel del kontakt med våra fraktleverantörer samt lösningar kring leveranser.
- Svara på kundreklamationer/fraktskador och lösa dessa.
- Svara på sociala medier och underhålla vår sociala närvaro online.
Vi värderar kundservice oerhört högt och vill erbjuda en plats där man visar att man tar sin roll på högsta allvar. Man är snabbtänkt men noggrann i sina svar och utmanas av att bibehålla 5 av 5 stjärnor på trustpilot.
Det här är verkligen en roll där man känner att man är ansiktet utåt för kundtjänst och tar ansvar för sin roll till 100 %. Som en spindel i nätet har man koll och kommunikation med produktionen och kan leverera ut svar till kunder redan innan kunden förväntar sig det. Man ställer höga krav på sina kollegor om att hålla sina deadlines och har alltid kundens rygg i att hur det än har gått så vill man överträffa kundens förväntningar. av en upplevelse med by Crea®.
Vi erbjuder dig:
En arbetsplats där man kan utvecklas som människa och göra karriär.
Att vara en del av vårt team och familj. Vi har en härlig arbetsmiljö med tät sammanhållning kollegor emellan.
Vi ger dig en möjlighet att få vara en del av teamet, den spännande resa vi har framför oss och att tillsammans med oss skapa ett framgångsrikt möbelvarumärke från grunden.
Vi är personliga, engagerade och jobbar tätt sammansvetsade mot våra mål.