OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EcoOnline är ett snabbt växande mjukvaruföretag som utvecklar SaaS-lösningar, SaaS (Software as a Service). Våra lösningar hjälper företag att förebygga ohälsa och miljöskador inom områdena hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet (HSEQ – Health, Safety, Environment and Quality). På så sätt hjälper vi, på EcoOnline, till att rädda liv och ta värna om miljön.
Dessutom erbjuder vi mjukvarulösningar som hjälper våra kunder att skapa säkra, hållbara, effektiva och attraktiva jobb. Mer än 7000 företag och 80 branscher baserade i norra Europa har valt EcoOnline som leverantör av användarvänliga SaaS-verktyg inom HSEQ. Vi har en snabb tillväxt och idag är vi 350 begåvade kollegor på våra kontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Irland, Storbritannien och USA. Vår vision är att vara det första valet när det kommer till att leverera HSEQ-verktyg och tjänster samt leverera hållbara resultat för våra kunder världen över.
Just nu händer det spännande saker på EcoOnline och eftersom vi fortsätter växa letar vi nu efter en ny kollega. Som en del i vårt team på supportavdelningen kommer du att vara en viktig del av företagets fortsatta tillväxt, du får värdefull erfarenhet och ett professionellt nätverk.
Supportteamet:
Du som får jobbet blir en viktig del av vårt fantastiska supportteam som består av åtta medarbetare och en teamledare. Vi levererar förstklassig support till EcoOnlines kunder.
Inom teamet är vi uppdelade i grupper och har olika ansvarsområden. Din främsta uppgift kommer vara att svara på inkommande samtal och mejl om våra olika software-verktyg. Den största delen av supportärenden som kommer in till oss gäller vårt verktyg, Chemical Manager, som är ett kemikaliehanteringsprogram.
Rollen:
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera via telefon och mejl. Mycket av ditt arbete kommer vara att du guidar kunder i EcoOnlines olika verktyg så att de hittar den funktionen de söker. Ärendena som kommer in dagligen är mycket, allt från inloggningsproblem till guidning att utföra en riskbedömning. Detta är ett vikariat, på ett år, med goda möjligheter till förlängning.
Du kommer jobba med att ge support till EcoOnlines svenska kunder och bli en del av vårt eminenta team som är placerat i Göteborg.
Självständigt arbete som styrs utifrån inkommande uppdrag och fördelning inom teamet. Perfekt för dig som klarar av att ta eget ansvar och ägande över arbetsuppgifter.
Introduktionsprogram med intern utbildning av EcoOnlines tjänster och utbud.
En arbetsplats med en dynamisk, inspirerande och lekfull arbetsmiljö med utrymme för utveckling inom avdelningen och bolaget.
Våra medarbetare är mycket engagerade och vi har en god arbetsmiljö.
Ett paket med fast lön, tjänstepension, försäkringar och du erhåller friskvårdsbidrag. Vi har även kollektivavtal med Unionen.
Ansvar:
Inkommande support: Främsta arbetsuppgiften kommer att vara att ta emot inkommande support via telefon, mejl och chat. Vi mäter kundnöjdhet efter varje löst ärende och år 2020 hade vårt supportteam en kundnöjdhet på hela 98,9%!
Inkommande konsultuppdrag: Du kommer tilldelas konsultuppdrag, exempelvis uppbyggnader av nyblivna kunders kemikalieförteckning m.m.
Databasunderhåll: EcoOnline har en databas full med säkerhetsdatablad. Dessa behöver manuell handpåläggning innan de publiceras. När du inte ger förstklassig support eller har pågående konsultuppdrag hjälper du till i att hålla EcoOnlines databas uppdaterad och relevant. Vi strävar efter att alltid ha den mest uppdaterade databasen för säkerhetsdatablad ute på marknaden.
Intern support: Du kommer även i din roll som supportmedarbetare på EcoOnline ha mycket kontakt med kollegor från andra avdelningar i form av intern support för våra system.
Färdigheter:
Vi ser helst att du har erfarenhet av kundsupport, minst ett års erfarenhet.
Du ska vara en lagspelare, då det är viktigt att du fungerar bra i grupp.
Erfarenhet av att arbeta strukturerat och effektivt med administrativa uppgifter premieras.
Du kan arbeta självständigt och visa goda resultat.
Meriterande att i någon form ha kommit i kontakt med säkerhetsdatablad tidigare i arbetslivet och/ eller supporterat SaaS-lösningar.