Kundtjänst Felanmälan / Administratör

Arbetsbeskrivning

Schindler Hiss AB är det svenska dotterbolaget till Schindler AG i Schweiz, världens näst största koncern inom hissar och världens största leverantör av rulltrappor. I Sverige är ca 235 personer anställda med en omsättning på ca 300 Mkr och vi finns på mer än 40 orter runt om i landet. Våra produkter och tjänster är väl kända världen över för dess höga tekniska precision, enastående kvalitet, höga säkerhet och goda totalekonomi. Vår absoluta strävan är att nå "Ledarskap genom Service". För mer information se vår hemsida, www.schindler.se. [ Du fungerar som en kugge i hjulet och ingår i den centrala administrativa enheten inom i företaget. Med huvudsysselsättning som telefonist i vår kundtjänst i Danderyd hjälper du kunder och egen personal med bl a mottagande av felanmälningar, utdelning av arbetsuppdrag per telefon och via våra system till våra tekniker och montörer på fältet. Du är underställd den administrativa chefen och har daglig kontakt med våra kunder och[vår[fältpersonal. Du kommer också som en[del av arbetet att kunna sköta registrering av arbetad tid[utifrån arbetsordrar från personalen på[fältet samt uppdaterar vårt servicestyrningssystem i SAP. Du avlastar distriktschefer och regionchef när så behövs samt utför övriga kontorsgöromål. Du arbetar i ett team med flera duktiga medarbetare i vår kundtjänstfunktion och inom administrationen. Vi vill att du är kund- och serviceorienterad, effektiv i ditt arbetssätt och har bra organisationsförmåga. Du har en känsla för administration samt klarar att hantera lägen när tempot ökar. Du har lätt för att ta människor och ser när och var dina insatser behövs och agerar därefter. Du vet att din roll som medarbetare i vår kundtjänst är den första våra kunder möter och inser vikten av[att detta möte alltid överträffar kundens förväntningar.[ Du har gymnasiekompetens, några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, goda datorkunskaper samt talar och skriver svenska obehindrat.[Engelska[är vårt koncernspråk och krävs för att möta de internationella kontakter som vårt företag har dagligen. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet och Lotus Notes. Meriterande är om du känner till och har arbetat i SAP. Är du rätt person kan detta arbetsinnehållet utvecklas och breddas och ge möjligheter som Du själv påverkar. Du erbjuds arbete i en miljö med internationell prägel och goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling inom koncernen såväl i Sverige som utomlands. Läs mer på http://www.schindler.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Madeleine Andersson
08-6224070
Distriktschef Håkan Svensson
070-5860354
Distrikschef Jonas Gärskog
033-124585
Distriktschef Bengt Rickard
070-5897515
Distriktschef Göran Lidén
013-105511
Distriktschef Theresia Olsson
026-122706
Inköpschef Per Ericson
08-6224080
Installationsledare Johan Olsson Malmberg
070-376 4494
Installationsledare Daniel Berndtsson
070-586 0012
HR-specialist Madeleine Andersson
08-6224070

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schindler Hiss AB
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 18 januari 2008
  • Ansök senast: 17 februari 2008

Besöksadress

Rinkebyvägen 25
None

Postadress

Box 547
DANDERYD, 18215

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024