OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SKIDATA Scandinavia AB är ett helägt dotterbolag. Moderbolaget ligger i Österrike och har dotterbolag runt om i världen. Skidata levererar parkeringssystem och entrésystem för skidanläggningar och event. Ifrån vårt kontor i Kil (flytt till Karlstad Jan-2022) supporterar Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Skottland och Grönland. Vi är ca 30 anställda idag där det även ingår försäljare och tekniker som är lokaliserade i de land vi supporterar. Mer info finns på www.skidata.se
Technical Helpdesk Nordics
Arbetsuppgifter
I rollen som firstlinesupport kommer dina arbetsuppgifter främst vara att ta emot felanmälan ifrån våra kunder, påbörja felsökning och lösa problem. Om problemen inte löses så får man eskalera dessa till secondline.
I och med att vi jobbar med både mjuk och hårdvara så är det ett varierande arbete. Mycket utav problemen löses med remoteuppkopplingar. Vissa resor kan förekomma om alla tekniker är fullbokade.
Kompetens och Krav
· Teknisk utbildning inom IT/data. Gärna mjukvara
· B-körkort
· Flytande tal och skrift i svenska och engelska
Meriterande:
· Jobbat med kundsupport/kundkontakt.
· Kännedom inom MSSQL/nätverk
· Kännedom om Windows 10 / Windows server
· Tyska, finska, danska, norska
Mer information: Kontakta Rekryterare Pär Hyllienmark, HR Resurs AB 0738-206060 som är Skidatas samarbetspartner i rekryteringar till Norden.
Din ansökan med CV och personligt brev märkt ”First line” skickar du senast 31 augusti till info@hrresurs.com. Tillsättning snarast möjligt. Intervjuer sker fortlöpande så vänta inte med din ansökan!
Välkommen med din ansökan !