Kundtjänst hittegodsverksamhet Linköping

Kundtjänst hittegodsverksamhet Linköping

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett globalt företag med flera utvecklingsmöjligheter och där fokus ligger på att bidra till människors livskvalitet? Som arbetsgivare gör vi det genom att till exempel erbjuda kollektivavtal, friskvårdspeng och ergonomiska arbetsredskap/olika utbildningar.
Just nu söker vi en glad medarbetare till vår kundtjänst för hantering av Hittegods med placering i Linköping.

Är du den vi letar efter?
För att trivas som medarbetare hos Sodexo bör du gilla ett varierande och ibland utmanande arbete. Sodexo Lost & Found har i uppdrag att bedriva hittegodsservice där vi har hand om hanteringen av förlorade föremål på tåg. Servicen innebär att vi i absolut största möjliga mån skall återförena kunder med sina förlorade föremål. Kunden som kontaktar vår avdelning skall få ett trevligt och professionellt bemötande med snabb hantering. Öppettiderna för utlämning av gods är måndag till fredag alla helgfria dagar.

Vi är i en utökningsfas i Linköping och söker nu Dig som vill arbeta i vår kundtjänst stationerad nära centralstationen.  
I arbetsuppgifterna ingår det att ta emot hittegods och via ett system registrera, matcha och sen lämna ut, alternativt skicka föremål till kund. Det ingår också att svara i telefon under våra öppettider. I rollen kommer du ha daglig kontakt med kunder samt kollegor inom Sodexo. Den övriga dagliga verksamheten som bedrivs i samma lokal avser tågstädning och andra kringtjänster. Så utöver kundtjänst kommer du att få göra lite andra arbetsuppgifter som har med tågstädningen att göra, som exempelvis inventering och beställning av material till tågen. 

För att trivas med att jobba med kundservice ser vi gärna att du alltid strävar efter att ge det lilla extra till kunden. Du är driven, social och känner dig bekväm med att prata och rådgiva kunder över telefon. Vi sätter stort värde på en god servicekänsla hos våra medarbetare. Med det menar vi att du förutom att utföra dina arbetsgifter även kan hantera möten med olika människor, är lyhörd för kundernas behov och att du kan bjuda på ett leende även när det är mycket att göra. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad ca 55% men för rätt person kan den här tjänsten komma att utvecklas med utökning av sysselsättning och mer ansvar. 
Arbetstiderna innefattar dagtid måndag-fredag.

För att söka tjänsten bör du ha:


• avslutad gymnasieutbildning
• goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• vara noggrann, punktlig och flexibel
• god Dator- och systemvana

 Det är extra plus om du:


• Har tidigare erfarenhet från arbete med service och kundmottagande

Observera!
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg ReachMee. Frågor om tjänsten kan du däremot mejla till: Maria.Andersson@sodexo.com

Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna ha den snarast men behöver den senast den 30 november 2021.
Vi har kollektivavtal med SEKO-spår.




Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. Vi är 420 000 medarbetare i 64 länder som kommer i kontakt med 100 miljoner konsumenter - varje dag.
Det gör oss till ett av världens ledande Service Managementföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024