Kundtjänst / innesäljare i Stockholm / Järfälla

Arbetsbeskrivning

Företaget
AVS är en komplett partner inom ljud- och bildprodukter med ett brett sortiment som innehåller allt från projektorer till videokommunikation, presentationslösningar och avancerade ljudsystem.
AVS har etablerat sig som en av de större professionella aktörerna i Sverige inom området för audiovisuell kommunikation för företag. AVS arbetar inte mot privatkunder. AVS har huvudkontor i Malmö med filialkontor i Stockholm och Göteborg.
Företaget har högsta kreditvärdighet (AAA) enligt Soliditet och är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Se företagets hemsida för mer information: www.avs.se
Befattningen
AVS behöver nu förstärka organisationen med ytterligare en service- och kundorienterad kundtjänstmedarbetare. Du är nyckelperson i relationen med företagets befintliga kunder, som du hjälper med relevanta frågor för att korrekt registrera beställningar.
Huvuduppgiften är orderhantering via telefon och i vårt ärendehanteringssystem Zendesk, hantering av email/eDi/webshopsbeställningar i affärssystemet Pyramid och Netset.
Du spårar även leveranser, fakturerar och krediterar samt underhåller kundregister. Du bevakar och går igenom restorder och ser till att dessa blir hanterade och levererade.
Rådgivning förekommer där du stöttar kunden i val av produkter alternativt i att uppgradera till bättre system, detta förutsätter att du snabbt kan läsa in dig på de vanligaste produkterna i bolagets erbjudande.
Du blir en viktig del av kundservice gruppen, som idag är 8 personer. Som ny på företaget får du en bra introduktionsutbildning.
På arbetsplatsen råder en öppen och familjär stämning där du och dina kollegor stöttar och peppar varandra i en ständigt lärande process. Placering är AVS kontor på Skarprättarvägen 7 i Järfälla. Arbetstider 8–17 med viss flexmöjlighet.
Kandidaten
Ett välutvecklat ordningssinne och en känsla för att agera säljstöd är viktiga egenskaper för att lösa uppgiften. Du har övergripande teknisk kunskap inom IT för att dubbelkolla order så att t.ex. relevanta kablar finns med. Du har erfarenhet av affärs och ärendehanteringssystem samt kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Du behärskar MS Officepaketet och Outlook.
Meriterande, dock inte krav, är erfarenhet av ljud och bild branschen samt affärssystemet Pyramid, Zendesk ärendesystem och e-handelsplattformen Netset.
Hos AVS upplever man glädje, tillit och respekt på arbetsplatsen, och vill att du är delaktig i detta och även för detta vidare till företagets kunder. Bolaget är i stark tillväxt och förhoppningen är att du kan växa och utvecklas tillsammans med teamet och bolaget.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AVS i Sverige AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Postadress

Pilotgatan 7
MALMÖ, 21239

Liknande jobb


28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

27 december 2024

Customer Support

27 december 2024