OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi efter vår nya supportstjärna till vår kund i Karlstad som vi har ett långt gånget samarbete med. Är du i startgroparna av din karriär och tror att kombinationen IT och service kan passa dig perfekt? Eller har du alltid gått och längtat tills möjligheten att få in en fot i IT-branschen dyker upp? Tveka inte att skicka in din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Vår kund värdesätter engagemang och kundfokus, två värdeord som vi vill att du som söker står bakom och kan motiveras av. Genom att fokusera på dessa områden kommer du vara med att skapa arbetsglädje, skapa kundnytta och lyfta företaget till nya höjder.
Du erbjuds:
* Möjligheten att få in en fot i IT-branschen
* Att bli en del av ett team som har stark sammanhållning, god laganda och som strävar mot gemensamma mål
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-supporttekniker hos vår kund kommer du att arbeta med att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder. Målet här är att vara den bästa servicedesken i Sverige.
Här arbetar du tillsammans med ditt team för att lösa era företagskunders IT-utmaningar.
Supportärendena som kommer in tar ni emot via mail eller telefon och ditt arbete är sedan att göra prioriteringar efter behov och tid. Det kan till exempel handla om servrar som ligger nere, lösenordbyten, kontoadministration eller ärenden av tyngre karaktär där du med din IT-kunskap står till hjälp för att lösa problemen.
Du kommer i huvudsak att hantera ärenden på egen hand men även hänvisa vidare vid komplicerade och omfattande tekniska problem. Oavsett problem bemöter du kunden med högsta kvalitet och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren eller svarar på mailet.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en genomförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT, men som minst, ett IT-intresse.
- Har erfarenhet av kundkontakt och är van vid att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Det är meriterande om du har en bakgrund från 1st eller 2nd line support och drivs av att gräva djupt i olika former av felsökningar.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då kundkontakt sker på båda språken i tal och skrift.
- Kan uppvisa utdrag ur belastningsregistret, vi ber dig därför redan nu beställa ett utdrag ur belastningsregistret via följande länk
Det är meriterande om du har kommit i kontakt med Active Directory och/eller har erfarenhet av Citrix och Exchange.
Som person är du:
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Glad och positiv, något som du gärna sprider omkring dig
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, varierande arbetstid mellan 7:00-15:30 och 8:30-17:00
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Vår gemensamma ambition är att du på sikt ska bli anställd direkt hos vår kund, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
* Placering: Karlstad
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231