Kundtjänst - lagermedarbetare

Kundtjänst - lagermedarbetare

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker till Medilens Nordic AB en positiv och driven kundtjänstmedarbetare, inom order och logistik. Konsultuppdraget startar omgående och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kunden. Tjänsten är på heltid med placering i Helsingborg. Som konsult är du anställd hos Dreamwork och arbetar ute hos vår kund.
Sökord: logistik, ordermottagare, kundtjänst, kundkontakt, lager, administration

Om verksamheten
Medilens Nordic AB är ett framgångsrikt distributionsföretag inom ögonverksamhet i Norden med Sverige och Norge som största marknader. Medilens ägs av entreprenören Agneta Törner och bolaget firade 20-årsjubileum 2017. Kontor och lager ligger mitt i centrala Helsingborg i moderna lokaler. Medilens har idag 23 anställda. Företaget representerar ett 40-tal ledande tillverkare inom ögonvård och ögonkirurgi. Lönsamheten är god för ett hållbart företagande med positiva framtidsutsikter. Kunderna utgörs av ögonkirurgier, ögonläkare, ögonsköterskor, apotekspersonal, optiker, allmänläkare och annan vårdpersonal

Mer om tjänsten
I uppdraget ingår sammanställning av order, plockning av produkter, utleverans och packning där fokus ligger på noggrannhet och administration. Du kommer att ha kundkontakt via mail och telefon där hög service är ett ledord. I tjänsten ingår orderläggning samt andra administrativa uppgifter så som reklamationer, prisjusteringar, registrering av nya kunder med mera.

Din profil
Du är en noggrann, engagerad teamspelare med erfarenhet från administration och lager. Vana och förmåga att arbeta i dataprogram on-line t ex: Logtrade, InExchange, DHL portal mm.
För att trivas i rollen är du samarbetsvillig, flexibel, lyhörd, har en stor dos av humor och är stresstålig. Du ska kunna klara av relativt tunga lyft av lådor, mässmaterial och annan godshantering. Det är viktigt att vara noggrann då vi skickar ut medicintekniska produkter till exempel, rätt implantat som måste vara framme hos rätt kund i rätt tid.

Språkkunskaper i Svenska och engelska är ett måste. Förstår du danska och /eller norska är det en fördel (måttliga kunskaper)
Datakunskaper i MS Office är ett krav. Datakunskaper i Pyramid och Logtrade är meriterande.



Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


23 december 2024