KUNDTJÄNST- & LOGISTIKKOORDINATOR

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Till vår välkända kund i Jonsered (strax utanför Göteborg) söker vi nu en Kundtjänst- och logistikkoordinator.

Den globala kundserviceavdelningen hos vår kund ansvarar för hantering av bokningar, leveranser och fakturering av varor, samt tillhandahåller tullklarering av deras exportvaror. Deras kunder är globala och de strävar efter att proaktivt ge dem utmärkt kundservice och hjälpa till att lösa problem.

Hos vår kund får du chansen att arbeta tvärfunktionellt och med internationella kunder och export till hela världen. Arbetet är mycket serviceinriktat och du får möjlighet att utvecklas i din roll som Kundtjänst- och logistikkoordinator och växa med ansvar och arbetsuppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Hantera kundärenden via mail, Teams och telefon.
- Orderhantering och fakturering.
- Planera och boka transport.
- Arbeta med exportdokumentation.
- Administration och garantihantering.
- Skadehantering.

Arbetsplatsen är öppen och inkluderande med tydliga förväntningar på att alla tar ansvar och initiativ i gruppen. Arbetet är omväxlande och ingen dag på jobbet är den andra lik. De erbjuder dig en chans att lära dig och växa med dem inom export och logistik.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg.

Kvalifikationer
- Du har en utbildningsbakgrund inom tull, logistik, business eller liknande.
- Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
- Du har goda kunskaper i Microsoft Office.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är strukturerad, kommunikativ och kan arbeta mot en deadline. Det är viktigt att du är en lagspelare som kan samarbeta för att möta kundernas behov och krav.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start vid årsskiftet och uppdraget förväntas löpa till och med 2024-12-27 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Jonsered, strax utanför Göteborg. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 13 december 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024