Kundtjänst med ekonomiadministration till Olofströms Kraft AB

Arbetsbeskrivning

Kundtjänstmedarbetare med ekonomiadministration till Olofströms Kraft AB

Vi erbjuder dig en bred roll inom kundtjänst och ekonomi präglad av lika stor dos självständighet och ansvar som samarbete inom kundtjänstteamet. Välkommen till ett trivsamt bolag med en öppen och prestigelös stämning!

Dina arbetsuppgifter

Din vardag fördelas flexibelt mellan arbetsuppgifter inom kundtjänst och ekonomiadministration. Kundtjänstarbetet utgörs av att besvara samtal och möta kund via telefon, mail och chatt. Du administrerar kundavtal, in-utflyttningar samt övrigt förekommande kundtjänstrelaterade arbetsuppgifter.

Till de ekonomiadministrativa arbetsuppgifterna ingår att ta ansvar för den dagligt löpande hanteringen av leverantörsfakturor där du bl a ankomstregistrerar, utreder samt vidarebefordrar leverantörsfakturor för attest till organisationen via ekonomisystemet. Den största delen av fakturahanteringen är digital och flödet omfattar koncernens 5 bolag. Du kommer också månatligen att upprätta fakturor och kompletterande fakturaunderlag avseende projekt inom affärsområdet Park & Miljö. I tjänsten ingår även viss diversefakturering samt att upprätta momsdeklarationer mm.

Du blir en del av ett team på kundtjänst där ni tillsammans fördelar er tid på telefon/mail inom teamet utifrån belastning på övriga arbetsuppgifter. I dina ekonomiadministrativa uppgifter har du självklart ett samarbete med ekonomiavdelningen.

Din profil

Vi söker dig som har viss erfarenhet av såväl ekonomiadministration som kundtjänstarbete. Har du utöver det erfarenhet från elnätsbranschen är det meriterande. Viktigt för att lyckas i tjänsten är att du har en god system- och datavana. Det är inte vad du gjort tidigare som är avgörande för oss utan det är din personlighet, förmåga och vilja att lära nytt.

Som person är du ansvars- och initiativtagande och du trivs med att självständigt driva ditt arbete framåt. Samtidigt uppskattar du att vara en del av ett team och ett mindre bolags bredd där hjälpsamhet och prestigelöshet är viktiga delar i klimatet som råder. Självklart är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och hanterar effektivt de arbetstoppar som förekommer såväl inom kundtjänst som ekonomi. Teamet ser fram emot ytterligare en god kollega som uppskattar en öppenhjärtlig och ärlig dialog till omgivningen.

Vi hoppas att du känner igen dig i vem vi söker och att tjänsten lockar, vi ser mycket fram emot att höra av dig!

Övrigt

* Omfattning: Heltid, dagtid 7-16 med möjlighet till flextid och del av arbetstiden hemifrån
* Tillträde: snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid
* Plats: Olofströms Kraft

I denna rekrytering samarbetar Olofströms Kraft med Maxkompetens. Ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte nås på 044-781 44 80. Ansökan tas emot via vår hemsida, www.maxkompetens.se med sista ansökningsdag den 7 mars 2022 men vi läser ansökningar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej pga GDPR.

Om Olofströms kraft

Olofströms Kraft AB är ett bolag i kommunkoncernen. Olofströms Kraft AB ska med hög servicenivå från en engagerad och kompetent personal tillgodose säkra leveranser av el, vatten, avlopp, fjärrvärme, kabel-TV, bredband, telefon och en vacker utemiljö. Läs mer på olofstromskraft.se

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Olofströms Kraft AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Liknande jobb


Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

27 november 2024

Kontorist

Kontorist

26 november 2024

22 november 2024