Kundtjänst med fokus på service och merförsäljning!

Kundtjänst med fokus på service och merförsäljning!

Arbetsbeskrivning

Är du tävlingsinriktad och älskar nya utmaningar? Råkar du dessutom ha eget driv och vara intresserad av försäljning - då är Allentes kundtjänst helt rätt för dig!

Dina Arbetsuppgifter

- Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå utav att svara på inkommande kundsamtal från Allente (Canal Digital & Viasat) befintliga kunder
- Du kommer att besvara frågor gällande fakturor, teknisk support, prisuppgifter, leveransstatus med mera
- Felsöka de tjänster som vi förmedlar till kunden och följa upp support-ärenden
- Alltid ge kunden ett professionellt svar och bästa möjliga service
- Alltid ha som mål att överträffa kundens förväntningar
- Fokus på merförsäljning


Blir du vår kollega kommer du börja tjänsten med en utbildning som sträcker sig över 4 veckor där vi varierar utbildning med arbete. Under utbildningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på bästa sätt och ger dig kunskaper inom följande områden:

- Kundsystem
- Fakturahantering
- Teknik
- Försäljning Retorik och samtalshantering


Sammantaget ska du på bästa tänkbara sätt lösa kundens ärende och leverera en kundupplevelse i världsklass.

Vi söker dig som..

.. är serviceminded, duktig på att merförsälja och som alltid sätter kunden i första hand. Du har ett tydligt fokus på kunder och klarar av att hantera flera saker samtidligt. Noggrann, serviceminded och kommunikativ är egenskaper som värderas högt. Du är även strukturerad och lösningsorienterad samt brinner för att göra ett gott arbete och leverera goda resultat. Du uttrycker du dig väl i både svenska och engelska i tal och skrift. Givets är du punktligt, har hög arbetsmoral och tar eget ansvar för ditt arbete. Det är meriterande om du har arbetat inom försäljnings- eller servicebranschen, men inget krav.

Vad vi kan erbjuda dig?

Då Webhelp växer i en snabb takt finns det, för dig med rätt drivkraft, goda chanser till utveckling med interna karriärmöjligheter. Vi är idag den tredje största kundtjänstleverantören i världen där vi strävar efter att nå toppen - det gör vi gärna tillsammans med dig! Stämningen på våra kontor är energisk, öppen och positiv. Medarbetarna delar med sig av erfarenheter och tips som kan underlätta arbetet och bidrar till en god stämning på kontoret.

START: 2021-10-18

PLACERINGSORT: Kalmar

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 100% (börjar med 6 månaders provanställning), flexibel anställningsform på 75%-100% efter överenskommelse.

ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, Mån-Fre 08.00-19.00, helg 10.00-19.00

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-10-10

Sök gärna jobbet redan idag! Vi gör löpande rekryteringar och urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Making business more human for the world’s most exciting brands

We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.

Webhelp is committed to making business more human.

It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.

Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.

Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.

Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.

By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners’ business.

Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.

Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.

Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

swedish

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Cvijetic

Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Solna Torg 19, Solna
None

Postadress

Solna Torg 19
Solna, 17145

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024