OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM SLUTA GRÄV
Sluta Gräv AB är ett svenskt bolag som grundades år 2012 i Helsingborg. Företaget är specialiserat på markskruv som ersätter markfundament byggt på betongplint. Vi erbjuder installationer av markskruven för ett stabilt markfundament så att kunden kan fokusera på själva bygget istället för att lägga tid, kraft och energi på fundamentet självt. Kunden kan på ett snabbt och miljövänligt sätt få färdigt sitt drömprojekt, oavsett om det gäller altanen, staketet, förrådet och lekstugan för barnen eller större projekt såsom Attefallshus och bullerplank. Förutom sparad tid resulterar även markfundament gjort på markskruv i 60% lägre koldioxidutsläpp i jämförelse med betongfundamenten. Den är även återanvändbar, återvinningsbar och har betydligt lägre åverkan på underlaget. Företaget utvecklar sina egna markskruvar och maskiner vilka våra auktoriserade montörer använder för att skapa stabila, miljövänliga fundament över hela världen. Vi vill se världen byggt på markskruv!
Sluta Gräv har verksamhet i hela Norden, stora delar av Europa samt Nordamerika och Nya Zeeland. Idag sker nästan 70% av försäljningen utomlands och denna försäljning förväntas öka ytterligare. Med en vision om ett bekvämare, smartare och miljövänligare sätt att bygga har företaget på kort tid blivit marknadsledande inom sin bransch. Med Sluta Gräv får kunden tillgång till allt som behövs för en säker och hållbar grund till sitt byggprojekt och företaget tar ansvar hela vägen - från idé till färdig grund. Sluta Gräv hade under föregående år en tillväxt på 60% och företaget har en expansiv tillväxtplan framöver vilket innebär att företaget står inför en spännande utveckling de närmsta åren. Företaget har idag 18 anställda och har sitt huvudkontor i Helsingborg.
För mer information: www.slutagrav.se (http://www.slutagrav.se/)
VAD VI SÖKER
Vi behöver nu förstärka vårt team med en ny medarbetare. Vi söker en person som kommer jobba med Kundtjänst- och Administration till försäljningsavdelningen på huvudkontoret i Helsingborg.
Fördelningen mellan Kundtjänst och Administratör kommer i genomsnitt att ligga på ungefär 60-40% där Kundtjänst tar upp mer tid och därför söker vi en flexibel person som kan arbeta med flera saker samtidigt. Planering av arbetet görs i samråd med närmsta chef.
PLACERING
Tjänsten är placerad på Sluta Grävs huvudkontor i Helsingborg. Du ingår i försäljningsavdelningen och rapporterar till Försäljningschefen.
OM TJÄNSTEN
Som Kundtjänst & Admin är du en viktig kugge i maskineriet. Det är din uppgift att underlätta för dina medarbetare genom att sköta stor del av den löpande driften av kontoret och kundtjänsten. Förutom att vara dina medarbetare behjälplig är du även företagets ansikte utåt då du ofta är den första våra kunder möter både i telefon och på plats. Detta innebär att rollen innefattar enklare försäljningsarbete mot kunder och intressenter som kontaktar företaget.
Din roll är att ge service till alla i och utanför företaget genom att vara noggrann, strukturerad, serviceminded och försäljningsfokuserad. Du är spindeln i nätet och står för support av många olika slag, både mot kund och kollega. Rollen är mycket bred och kommer att utvecklas i takt med att företaget växer. Eftersom Sluta Grävs försäljning till viss del är säsongsbetonad innebär det att rollens omfattning och upplägg kommer att variera en del över året. De huvudsakliga ansvarsområdena under ”Kundtjänst” kommer vara mer framträdande under mars till september månad och vara mindre aktuella resten av året.
Det gäller att trivas i en dynamisk miljö och tack vare den tillväxtresa Sluta Gräv är i kommer företaget och rollen att modifieras och ändras över tid. Det är därför viktigt att du är både beredd på- och gillar förändringen som sker!
ARBETSUPPGIFTER
I ditt arbete som Kundtjänst kommer du att arbeta i nära samarbete med företagets Customer Success Coordinator och vara denne behjälplig med löpande uppgifter som berör företagets säljare och säljorganisation. Du är kundens första kontakt vilket innebär att du fungerar som säljare i första ledet av kundresan. Du säkerställer att de får svar på sina frågor, får hjälp i sina ärenden samt ser till så att de i slutändan köper våra produkter. I rollen sker en stor del av arbetet via telefon, videosamtal, chattfunktioner samt mailkontakt som kommunikativt hjälpmedel. I rollen är din uppgift att hjälpa samtliga partners och kunder med alla frågor, högt som lågt.
Som Administratör är du spindeln i nätet på företaget och din roll är framför allt att hantera den dagliga driften på kontoret. Det ligger på ditt ansvar att se till att företagets lokaler är representativa samt att ansvara för att kontoret får administrativ hjälp de flesta ärenden.
HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN
Kundtjänst:
Dina arbetsuppgifter som kundtjänst går bland annat ut på att:
- Ta emot inkommande samtal till vår telefonväxel från kunder, partners och övriga intressenter som kontaktar företaget.
- Svara på en stor bredd av frågor gällande våra produkter och tjänster i företagets växeltelefon, chattfunktioner och vår generella e-post.
- Agera säljare i din kundtjänstroll med de som kontaktar företaget, vilket innebär att du hela tiden ska ha försäljning i åtanke, även om det inte är du som i slutändan fakturerar slutkunden.
- I dina samtal göra behovsanalys för att identifiera potentiella säljmöjligheter.
- Leda och koppla vidare kunder till rätt kontaktperson inom Sluta Grävs organisation och partners för att säkerställa att de får snabb support i sitt ärende.
- Vara våra säljare och försäljningschef behjälpliga i sitt arbete genom att svara på enklare frågor gällande våra kunder och partner, boka in säljmöten med mera.
- Föra dokumentation vid kontakt med utomstående i syfte att kunna leverera bästa service möjligt.
- Enklare hantering i företagets CRM-system för att bidra till ett bra och lättförståeligt kommunikationsflöde med kunder och partners.
Administration
Dina ansvarsområden inom Administration går bland annat ut på att:
- Agera ”receptionist” och tar emot besökare samt ser att de blir hänvisade till rätt person.
- Se till att besökare möts av ett välkomnande intryck på kontoret genom att hålla ordning och reda i entrén.
- Göra inköp av enklare förbrukningsmaterial till kontoret.
- Säkerställa att kontoret förses med kaffe, fika och allmän enklare skötsel i kontorslokalerna.
- Du stöttar dina kollegor i enklare administrativa ärenden, såsom hantering av skrivare, pappersutskrifte...