Kundtjänst SDS Vikariat Göteborg

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har ca 150 medarbetare i Göteborg, Malmö, Essen, Houston, och Dubai. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Schenker Dedicated Services AB söker en kundservicemedarbetare till vår avdelning för hemdistribution. Avdelningen ansvarar för leverans av sjukvårdsprodukter till patienter på uppdrag av kommuner och landsting. Avdelningen, som omsätter ca 150 MSEK, leds av Operational Manager och består av kundtjänst och inköpsfunktion samt underleverantörer för lager och transport. Vi sitter i nya och moderna lokaler på Mölndalsvägen 82. Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att vi kan upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot vår kund och eventuella nya kunder. Du kommer att ingå i en serviceinriktad grupp som tar hand om våra kunders förfrågningar om leveranser. Du har en positiv inställning till lagarbete där vi arbetar och utvecklas tillsammans.

Arbetsuppgifter

* Du ansvarar för att besvara kundernas frågor med en hög servicenivå i ett högt tempo via olika kontaktvägar så som telefon, e-post och avvikelsehanteringssystem.
* Avisera orders för att bestämma tid för leverans.
* Arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom gruppen.

Din Profil

* Du tycker om att arbeta med service i ett högt tempo.
* Du är en lagspelare och serviceminded, kvalitet och flexibilitet är nyckelord för dig.
* Du är kundorienterad och vill försöka förstå kundens behov och alltid ge bästa möjliga service.
* Du har lätt för att lära dig nya saker och är öppen för nya arbetssätt.
* Du är lyhörd för kundernas behov samtidigt som du är kunnig och affärsmässig.
* Du har ett proaktivt tankesätt och vill jobba med ständiga förbättringar.
* Du har goda kunskaper i Excel.
* Du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt på svenska.

Information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat på heltid, 40h/vecka fram t o m 2022-12-30. För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta linda.palmborg@dbschenker.com
Ansökan senast den 13:e december. Intervjuer sker löpande och urval kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Dedicated Services
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 13 december 2021

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024