OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med kommunal service i en av Sveriges främsta Kundtjänster? Brinner du för att göra skillnad för människor? Vill du vara med och utveckla kvaliteten i kundmötet på Kundtjänst?
Vi söker nu dig som vill arbeta i vårt framgångsrika Kundtjänst-team.
Dina arbetsuppgifter är att ge information och vägledning till våra invånare, företagare och besökare. Arbetet utförs huvudsakligen via telefon men även vi våra andra kanaler såsom chatt, forum, mail, personliga besök. Kundtjänst hanterar ärenden gällande alla kommunens verksamhetsområden.
Du kommer även att ansvara för förvaltning, underhåll och internutbildning av våra verksamhetssystem för ärendehantering, telefoni, kundforum och chatt.
Schemalagd arbetstid tillämpas under Kundtjänsts öppettider, som är måndag-torsdag 08-17, fredagar 08-16. Placering: Stadshuset, Ängelholms kommun.
Detta är ett vikariat med start snarast, vikariatet sträcker sig till och med 1 november 2023.
KVALIFIKATIONER
•Krav på dokumenterad erfarenhet inom kundservice eller kommunal verksamhet
•Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
•Förmåga att såväl arbeta i grupp som självständigt
•God kännedom av bearbetning och analys av statistik för utveckling av såväl system som arbetssätt
• Flexibel och har ett serviceinriktat och kundfokuserat arbetssätt
• Har en bra samtals- och telefonteknik samt kan uttrycka dig i både tal och skrift
• God kunskap om informations- och verksamhetssystem samt analytisk förmåga
• Förmåga att se helheten och stötta kollegor på Kundtjänst till effektivisering och förändrade arbetssätt kopplat till digitalisering
• Erfarenhet av att dokumentera och handlägga ärenden
• Förändringsbenägen och utvecklingsinriktad
Stor vikt läggs på personliga egenskaper
ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 46 80 81
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 870 00