KUNDTJÄNST - SPECIALIST

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Är Du en person som gillar att lösa problem kring kreditupplysningar och personuppgifter? Då kan det här vara ett uppdrag för Dig! Just nu söker vi en Specialist inom Customer Service till vår kund som är ett bolag som tillhandahåller affärs- och kreditinformation. I rollen som Customer Service Specialist kommer du att tillhöra teamet Kundservice i 2nd line för Sverige, inom Nordic Customer Operations-enheten. Ditt primära fokus kommer att vara området Utredningar där du kommer att arbeta med komplexa supportfrågor. Dina arbetsuppgifter kan vara alltifrån att utreda ärenden som rör kreditupplysningsuppgifter, utreda frågor relaterade till användning av kreditinformation och användning av personuppgifter, kommunicera med kunder på ett professionellt sätt samt vara delaktig i kvalitets- och förbättringsarbete för att stödja vidareutvecklingen av bolaget. Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta mot överenskomna mål och ha resultatansvar, där du självständigt följer upp och styr dina aktiviteter i linje med dina samt teamets mål.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller juridik
Du har tidigare erfarenhet av administration/kundtjänst, gärna från en statlig myndighet
Du har god datorvana och snabb inlärning av nya system
Du bör vara bekväm med att läsa lagtexter och kommunicera med statliga myndigheter
Du behärskar svenska flytande, i tal och skrift
Du har mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
Det är mycket meriterande om du har fördjupade kunskaper om Kreditupplysningslagen och om du har kunskap om den allmänna Dataskyddsförordningen (GDPR)

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Customer Service Specialist är du serviceinriktad och kvalitetsinriktad i ditt sätt att arbeta. Du har lätt för att planera din dag och har en god förmåga att prioritera uppgifter. Du kan tänka kritiskt och ha lätt för att dra slutsatser utifrån en stor mängd data samt gillar att utmanas av olika typer av problem samtidigt som du alltid sitter på en lösning. Det kommer att vara av stor vikt att du har förmåga att bygga nätverk med såväl kunder som med interna kollegor inom försäljning, IT, data och juridik. Uppdraget passar dig som har lätt för att skapa en helhetsförståelse för ett problem och har en god förmåga att ta hänsyn till risk och efterlevnad i beslutsfattande.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid och kontorstider. Vår kund ser start för rollen så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa ett år framåt, från ca 31-okt-2022 till 31-okt-2023 med möjlighet till förlängning. Du kommer bli anställd som konsult hos JobBusters och arbeta hos vår kund med placering i Solna, Stockholm. Skicka gärna in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Sökord: Senior, Customer, Service, Agent, Specialist, Kundtjänst, Kundsupport

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Liknande jobb