OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nstart är ett av Sveriges större och mest spännande fintechföretag. Vi erbjuder hållbara refinansieringslösningar för konsumenter, som hjälper dem i riktning mot skuldfrihet. Vi använder ny teknik för att utmana traditionella lånemodeller och generera djupare insikter än vad traditionella banker och långivare kan. Vi växer och expanderar internationellt.
Nu söker vi en talang inom kundtjänst till vårt customer success-team i centrala Stockholm.
Uppdraget inom kundtjänst på Nstart är utmanande och mer ansvarsfullt än andra kundtjänstuppdrag. Därför söker vi dig som har en naturlig talang att hjälpa människor och är en mycket god kommunikatör. Du är stjärna på ditt jobb – eller har förmågan och talangen att bli en.
Om rollen
I din roll kommer du att vårda våra kundrelationer genom att hjälpa våra kunder med deras frågor och utmaningar, och se till att administrationen för befintliga kunders engagemang genomförs. Rollen är central i företagets arbete med både fullgörande av kreditgivningen och att kunder är nöjda och vill stanna kvar som kunder. Du kommer även att få jobba med Nstarts spartjänster och hjälpa kunder att med frågor inom området.
Du är lösningsorienterad, självgående och har ett stort intresse för andra människor. Du har inga problem med att lyfta telefonluren för att lösa uppkomna problem.
Du är en del av ett team där högt tempo, god kommunikation och laganda är en nyckel.
Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och ibland på engelska när det krävs.
Du är självgående, ansvarsfull och har glimten i ögat. Vidare har du god social förmåga och lyssnar på människorna bakom siffrorna. Du ger dem respekten och den tid som krävs för att ge deras liv och ekonomi en nystart.
Vi tror på utveckling och lärande genom att göra och testa. Vi ger stort utrymme för egna initiativ, ambitioner och ledarskap. Rätt person kommer att få ett successivt ökande ansvar och kunna arbeta brett med olika uppgifter inom ekonomi och finans.
Du kommer till ett växande fintechföretag med fantastiska möjligheter. Vi sitter centralt i Stockholm och arbetar tillsammans och har kul ihop, som kollegor och vänner.
Ansvarsområden
Samtala, maila och chatta med bolagets befintliga kunder
Kontakt med kunder som har betalningsproblem
Stödja kunder med att etablera och hantera sitt sparande på Nstarts sparkonton
Adminstrativa uppgifter som utbetalningar, placering av betalningar och aviseringsrutiner
Hantera inkommande post
Arbeta med feedback från kunder och säkerställa hög kundnöjdhet
Erfarenhet & Personlighet
Tidigare erfarenhet från kundtjänstarbete
Kunskap inom finansiella tjänster
Målinriktad och samarbetsorienterad
God förmåga att prioritera och att arbeta strukturerat
Intresse av att arbeta i en föränderlig, dynamisk och nytänkande miljö
Naturbegåvning när det handlar om att kommunicera med människor
Stark egen drivkraft
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Centrala Stockholm
www.nstart.com