OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UPS (NYSE:UPS) is a global leader in logistics, offering a broad range of solutions including the transportation of packages and freight, the facilitation of international trade, and the deployment of advanced technology to more efficiently manage the world of business. Headquartered in Atlanta, UPS serves more than 220 countries and territories worldwide. The company can be found on the Web at www.UPS.com and its corporate blog can be found at blog.ups.com. To get UPS news direct, visit www.pressroom.ups.com
UPS flyttar tillbaka kundtjänstavdelningen till Sverige och söker nu Team Leader till kundtjänst i Bollnäs. Brinner du för att ge högkvalitativ service och tycker om att leda team? Är du en erfaren ledare som vill fortsätta utveckla dina ledaregenskaper? Då ser vi gärna att du söker tjänsten som Team Leader kundtjänst för finska marknaden. Var med på resan och bli en nyckelspelare i uppstarten av en kundtjänst i världsklass!
Huvudsakliga ansvarsområden
Som Team Leader kommer du att vara ansvarig för den dagliga driften inom kundtjänst. I dina arbetsområden ligger bland annat att planera och prioritera arbetet, leda ett härligt team mot uppsatta mål, rekrytera och utbilda personal samt implementera processer och säkerställa deras efterlevnad. Du kommer även att ansvara för att koordinera kundtjänstmedarbetarnas dagliga arbete sett till insatser och behov för att säkerställa kundnöjdhet. I tjänsten ingår även resultatuppföljning, statistik och rapportering.
Kvalifikationer & personliga egenskaper
Som person är du van att arbeta i ett högt tempo. Du är en trygg person som tycker om att leda, coacha och fördela arbetet. För att trivas i rollen ser vi gärna att du är strukturerad, lyhörd, empatisk, tydlig och har en har god samarbetsförmåga. Du har en mycket god kunskap i MS office och besitter förmågan att arbeta med flera uppgifter och system samtidigt.
Kvalifikationer:
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God kännedom om UPS produkter, operativa struktur och företagskultur
• Viljan och förmågan att få medarbetare att ta ägarskap, känna ansvar och förståelse för hur de bidrar till en kundservice i världsklass.
• Eftergymnasial utbildning gärna inom ledarskap, kommunikation, service eller motsvarande.
Upplysningar om tjänsten
• Tjänsten är på heltid med 40 timmars arbetsvecka.
• Arbetstiderna varierar mellan 08:00 och 19:00, måndag till fredag enligt schema.
• Kollektivavtal finns med Unionen.
• Start enligt överenskommelse.
• Team Leader kundtjänst rapporterar till Kundservice Supervisor
Sista ansökningsdag är 2022-01-10 men vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lantz
Malin Andersson
Anna West
Ann Ekengren
Kenneth Ehrling