Kundtjänst till Electrolux

Kundtjänst till Electrolux

Arbetsbeskrivning

Electrolux söker till sin kundtjänst en kundservicemedarbetare som vill hjälpa kunder som valt att köpa Electrolux-produkter till sina hem. Uppdraget är ett konsultuppdrag med 1 oktober och löper på till 31 december 2020, med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är mån-fre kl 8-17.


I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kollegor och din chef för att säkerställa att du håller en hög kvalité i varje kundkontakt. Du är en del i vårt eftermarknadsteam som säkerställer att våra befintliga kunder får stöd när de behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Så som i många branscher är eftermarknaden en viktig kanal för att bygga lojalitet och en viktig del i ditt uppdrag är att förvalta varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad.

Du ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar.
Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon & ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
Du kommunicerar ofta med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel och du har tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation.
Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med.
Du, precis som dina kollegor, ansvarar för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete.

Vem är du
Du som passar i denna grupp har med all säkerhet något års erfarenhet av kundservice, extra meriterande är det med erfarenhet inom teknisk rådgivning eller av hushållsprodukter. Du är entusiasmerande och har förmågan att använda frågeteknik för att få kunder att beskriva sitt behov. Du har en stor portion tålamod och visar engagemang genom din genuina nyfikenhet. Du älskar att engagera dina kollegor och är förmodligen den som drar ihop ditt team till AW. Du är företagsam och har i tidigare roller visat detta genom att inte bara hitta problemen, utan genom att ha drivit igenom förbättring där det behövts.


Electrolux erbjuder
Du har nu möjligheten att vara med och bidra till att förädla hur ett marknadsledande bolag kommunicerar med sina kunder, något du kommer ha stor nytta av under din karriär. Du blir en viktig del i ett team och möjligheterna att utvecklas är stora för den som engagerar sig. Du kommer arbeta innanför tullarna, en minut från närmsta tunnelbanestation. På kontoret finns tillgång till träningslokaler. Du kommer få introduktionsutbildning under dina första veckor.

Tjänsten är placerad på Electrolux globala huvudkontor i Stadshagen, Stockholm. Uppdraget är ett konsultuppdrag med 1 oktober och löper på till 31 december 2020, med goda möjligheter till förlängning.

Electrolux har valt att samarbeta med Next u i denna bemanning, vilket innebär att du kommer att vara timanställd konsult hos Next u. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om Next u

Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. Läs mer på www.nextu.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nextu
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024