Kundtjänstadministratör

Arbetsbeskrivning

Medarbetare till Kundtjänsten, Landstingsservice.
Landstinget Blekinge ska ge bästa vård för pengarna och du är en del i den processen. Landstingsservice uppdrag är att ansvara för effektiva serviceprocesser, där kundtjänsten har en mycket central roll i att hantera frågor och ärenden från verksamheten på ett snabbt och effektivt sätt, för att minimera antalet kontaktytor.


ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Kundtjänst ansvarar idag för en reception med konferensservice, besökshantering och bokningar med bl.a. nyckelutlämning. För att minska antalet kontaktytor och frigöra mer tid till vården, skapar vi nu en kundtjänst med en väg in, för ytterligare samordning av service och tjänster inom fastighetsservice och allmän service, såsom felanmälan och beställning inom fastighetsdrift, transport, vaktmästeri mm. Som medarbetare i kundtjänsten tar du emot felanmälningar och beställningar, svarar på frågor, hjälper kunden vidare och kvalitetssäkrar att fel och brister åtgärdas på ett tidseffektivt sätt.

Vi söker ett antal medarbetare till vår nyinrättade kundtjänst. Tjänsten kommer att innebära ett varierande och utvecklande arbete. Du har stort intresse av att arbeta med kundkontakt, service och ärendehantering. Du tar emot samtal, mail, webbförfrågningar och hanterar dessa i ett ärendehanteringssystem. I kundtjänsten kommer du att hantera olika system och annan teknisk utrustning. Du är med och utvecklar och uppdaterar frågor och svar i kundtjänstens databas. Det ingår även att bemanna en reception med konferensservice. Arbetet har periodvis mycket högt tempo


KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot samhällskunskap, handels- och administration, hotell- och turism eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete i kundtjänst, kundsupport eller Servicedesk samt vana att arbeta i olika IT-system är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, reception, växel och telefoni är meriterande.

Vi söker en driven, serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Din servicenivå är hög: du är lugn, uppmärksam, prestigelös och kan hantera stressiga situationer. Du har ett personligt bemötande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du ansvarstagande, arbetar strukturerat, effektivt och kan prioritera. Du har lätt för att kommunicera och är duktig på att uttrycka dig i svenska tal och skrift samt engelska tal. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Beskriv hur du har arbetat med och hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer.
Antal tjänster är 2-4 stycken.
Körkort B är ett krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Johansson

Leif Lindell

Elenor Malmörn

Claes Håkansson

Christin Samuelsson
0455-736126
Birger Petersson
0455-736355
Britt-Louise Mårdh Karlsson
0455-736311
Farhad Haddad-Nik
0455-736243
Jens Boäng
0734-471676
Sanna Karlsson
0734-471648

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Blekinge Karlskrona
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell månadslön tillämpas.
  • Heltid. Dagtid. Dagtid ca 07:00-16:00, samt möte kvällstid ca 1 gång i månaden. Placeringsort: 1st i Karlshamn, 1-3 st i Karlskrona med flexibilitet däremellan. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 oktober 2013

Besöksadress

37181 Karlskrona
None

Postadress

Bättringsvägen Wämö Center
Karlskrona, 37181

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024