OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till kommunalförbundet Lystkom med medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Kommunalförbundet Lystkom har till syfte att utveckla samarbeten inom olika områden. Lystkom ansvarar för kommunernas kundtjänst, telefoni, e-tjänstekort samt IT-drift/-support och våra medarbetare finns på plats i alla fyra medlemskommuner.
Våra kommuner är samiska förvaltningsområden och ligger i Västerbottens läns inland. Vi har växlande årstider med goda möjligheter till en innehållsrik fritid och bra boende nära naturen.
Lystkom är övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker vår attraktionskraft. Vår organisation präglas av god service med positivt bemötande, hög tillgänglighet och god kvalitet.
Lystkom kundtjänst söker KUNDTJÄNSTADMINISTRATÖR/ GRUPPLEDARE
Vi söker nu en kundtjänstadministratör med roll som gruppledare. Placeringen är i Lycksele, men alternativ placeringsort är möjligt och kan även vara i Storuman eller Vilhelmina. Som kundtjänstadministratör är du och kollegorna kommunorganisationernas ansikte utåt. Tillsammans tar ni emot samtal, meddelanden, lämnar enklare information och handlägger ärenden.
I din roll som gruppledare är du underställd enhetschef. Du är informationsförvaltare för växeltelefoni, ansvarar för incidenthantering och att informationssäkerhet upprätthålls. Du leder utvecklingsprojekt och ansvarar för den operativa bemanningen av kundtjänst. Du har också en ledande roll i arbetet med andra system så som manageringsverktyg för mobiltelefoner och ärendehanteringssystem.
OM DIG
Vi söker dig som är utåtriktad och har en god känsla för service och kundbemötande. Du ska vara driven och lösningsorienterad för att kunna anpassa dig utifrån verksamheternas behov och de människor du möter i arbetet. Anställningen kräver att du har god ledarskapsförmåga, och en grundläggande systemförståelse och god övergripande teknisk kompetens. Du trivs när det händer mycket och klarar av många arbetsuppgifter samtidigt. Det är för dig självklart att arbeta i ett team.
Du som söker ska vara kunnig i Microsoft 365s programvaror och har erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg till exempel ärendehanteringssystem. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift, samt förmåga att tala och förstå det engelska språket. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning på eftergymnasial nivå och har erfarenhet av arbete med systemförvaltning. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med telefoni/kundtjänst och om du har drivit utvecklingsprocesser. Stor vikt kommer att läggas på teknisk kompetens och personlig lämplighet.
OM OSS
Lystkom är ett kommunalförbund och har sitt säte i Lycksele med 29 medarbetare i de fyra medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Lystkom kundtjänst är ett av förbundets samarbetsområden. Arbetslaget består av 1 kundtjänstchef och 10 kundtjänstadministratörer med placering i Lycksele, Storuman, Tärnaby, Vilhelmina och Åsele.
Kundtjänst har utvecklats från att vara en traditionell växel/reception till att tillhandahålla en bred service i första kontakt med kommunerna. Du erbjuds ett arbete där inringande och besökare formar din dag och där kundtjänstadministratörens uppgift är att bemöta och hjälpa våra kunder i möjligaste mån. Kundtjänst har också telefoni och e-tjänstekort som ansvarsområde. Det finns möjlighet till fler utvecklingsområden både internt och tillsammans med kommunernas verksamheter.
OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 100%
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, vänligen ange löneanspråk. Vi tillhör Visions avtalsområde.
Vi tror på mångfald och att olikheter berikar, för vi tror att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.
Välkommen med din ansökan till info@lystkom.se, senast 2022-11-30.