Kundtjänstadministratör inom logistik - heltid

Kundtjänstadministratör inom logistik - heltid

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Till vår kund som arbetar inom tredjepartslogistik söker vi nu en kollega till 1:st Line support gentemot bolagets företagskunder.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar att svara på frågor via både mejl och telefon och supporta företagskunderna med de funderingar som inkommer. Även administrativa bitar, som att handha arbetsordrar och att samla in fakturaunderlag, ingår i rollen.

Företaget finns på Hisingen i Göteborg, du kommer att avlasta ett befintligt team, där tre kollegor idag arbetar. Tjänsten är på heltid startar omgående / så snart rätt kandidat är funnen och pågår till strax efter sommaren 2021. Möjlighet till förlängning kan finnas.



Din profil
Du är serviceinriktad och kommunikativ i ditt sätt. I rollen ingår många kontaktytor, både med kunder såväl som med interna medarbetare, då framförallt med personalen som arbetar på lagret samt de som tillhör ditt team. Att ha ett prestigelöst och enkelt sätt att förhålla sig till dina kollegor är därför nyckeln i den här rollen.
Du är noggrann och strukturerad och tycker om att administrera samt är van att ha datorn som ditt arbetsverktyg. Att du har god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter samt ha ambitionen att alltid ge kunden den bästa servicen ger dig många fördelar i den här rollen.
Har du systemkunskap inom "OnGoing" - ett system en del 3PL-företag nyttjar i verksamheten, är även detta en merit. Fördelaktigt är också om du tidigare har arbetat med kundkontakt inom 3PL-verksamhet.

Arbetstiderna är vardagar under kontorstid och möjlighet till flextid finns mellan kl.7-18.
Arbetsplatsen har en bit till närmsta busshållplats, varför tillgång till egen bil är en fördel.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Ansökan:

Låter detta som en tjänst för dig? Skicka in en ansökan via www.soderco.se så snart som möjligt, vi arbetar med löpande urval! Vi hanterar inte ansökningar som inkommer på annan väg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024