Kundtjänstadministratör till Placeringsinfo.se

Kundtjänstadministratör till Placeringsinfo.se

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kommunikativ och noggrann Kundtjänstadministratör till Placeringsinfo.se.

Placeringsinfo.se drivs av Placeringsinformation Sverige AB och är ett företag som arbetar med att digitalisera socialtjänsten. Placeringsinfo har en egenutvecklad plattform som är i ständig rörelse. Placeringsinfo erbjuder kommuner ett digitaliserat avropsstöd. Avropsstödet omfattar kommunens placeringar av barn, unga och vuxna inom Familjehem, HVB- hem stödboenden, LSS och öppenvårds insatser. Genom att digitalisera kommuners ramavtal och göra verksamheter sökbara utifrån individens behov och avtal ökar möjligheterna för kommuner att hitta den bästa placeringen till det bästa priset.

Placeringsinfo är en ledande aktör på marknaden som hela tiden ligger i framkant och driver den digitala utvecklingen av socialtjänsten framåt.

Vision är att tillgängliggöra information som bidrar till att människor får ett bra liv utifrån individuella förutsättningar (ökad livskvalité)”

Placeringsinfo.se arbetar för att främja den fria konkurrensen inom vårdsektorn.

Du kan läsa mer om placeringsinfo.se på www.placeringsinfo.se.



Arbetsuppgifter

Rollen som kundtjänstadministratör innebär mycket kontakt per mejl och telefon med våra kunder, vårdverksamheter samt kommuner. Både inkommande och utgående samtal. Du kommer bland annat att hjälpa dem att navigera i databasen, administrera inloggningsuppgifter och uppdateringar i databasen. Att säkerställa att vi har korrekta uppgifter är ett kontinuerligt arbete som ingår i tjänsten såsom att begära tillstånd från IVO och övergripande registervård. Arbetsuppgifterna är till viss del förutsägbara men de varierarockså utifrån vilka typer av samtal och mejl som du får ta emot.



Kvalifikationer

Du bör ha erfarenhet av liknande administrativaarbetsuppgifter inom en kundtjänst eller som administratör/registrator i en kommun. Du arbetar strukturerat och är bra på att med att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du har många kontaktytor. Du är en van datoranvändare och klarar av att arbeta självständigt. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.



Goda kunskaper i Office-paketet

Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Mycket god förmåga att arbeta strukturerat och kunna prioritera i arbetet är ett krav

Erfarenhet av att arbeta på distans via Teams el. liknande är meriterande

Erfarenhet av att uppdatera data och söka i register är ett krav



Personliga egenskaper

Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Du är lyhörd, ärlig och ansvarfull. Du arbetar bekvämt i en roll med många kontakter både via telefon och e-post. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du snabbt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som kunderna har. Du vågar fråga om något är oklart och du uppskattar en öppen dialog. Sist men inte minst så är du saklig och professionell i din yrkesroll.



Mer om rollen

Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: heltid eller deltid enligt överenskommelse

Placering: Placeringinfos kontor på Kungsgatan mitt i centrala Stockholm med möjlighet till arbete på distans, i samråd med chef, en dag i veckan



Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb