Kundtjänstansvarig

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning Din roll blir att leda och fördela arbetet i Lernias interna kundtjänst som nu är under uppbyggnad. Kundtjänsten kommer i första etappen innehålla funktionen växeltelefonist. Din roll blir att vara övergripande ansvarig för kundtjänstfunktionen där du stödjer dina medarbetare i allt från en växeltjänst, där samtal skall kopplas till rätt anknytningar inom företaget eller på annat sätt hjälper kunder tillrätta inom Lernias organisation. I arbetsuppgifterna ingår att: Leda och planera arbetet i teamet, på kort och lång sikt Coacha teamet till att uppnå målen Utveckla och förbättra och dokumentera arbetsrutiner Vara en i teamet som betjänar kunderna Ta fram och följa upp statistik Vara delaktig vid ny rekrytering Utbilda och introducera nya medarbetare Delta i projekt tillsammans med kunder med kopplingar till vidare utveckling av kundtjänst funktioner Kompetens: Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av arbets-/teamledning i kundtjänstrollen eller motsvarande. Om du tidigare har haft personalansvar ser vi det som ett extra plus. Har du dessutom kunskaper i Springmobils växellösning är det ett mycket stort plus. Vi utgår ifrån att du är en mycket van användare av Officepaketet samt av datorer och system i allmänhet. Erfarenhet av reception/växel eller internservicearbete verksamhet är meriterande. Du går till arbetet med en positiv inställning som du kan föra vidare till kunder och medarbetare. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Arbetet kräver också att du kan hantera stressade situationer. Personliga egenskaper: Som telefoni och kundtjänstansvarig måste du vara mycket kommunikativ och ha god förmåga att leda, engagera. Att snabbt kunna följa upp avvikelser är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vidare ser vi att du är mycket strukturerad, resultatfokuserad och har ett brinnande intresse för kundservice och människor. Du är van att stå i händelsernas centrum och trivs med att arbeta i ett högt tempo där telefonen är ditt främsta arbetsredskap.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 december 2010
  • Ansök senast: 10 december 2010

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024