OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på service?
Tycker du det är roligt att hjälpa andra?
Är du positiv och har en bra energi som smittar av sig på kunder och kollegor?
Kan du flytande svenska i tal och skrift?
Vill du lära dig mer om medicinteknik och kvinnohälsa?
Då borde du söka rollen som kundtjänstansvarig!
Som kundtjänstansvarig har du en viktig roll på företaget. Det är du som är ansvarig för att ge kunderna support och service. Du är en viktig kontakt för kunderna och således en viktig representant för vårt varumärke. Denna roll kommer också att ge support till vår orderadministratör. Detta innebär att du ibland hjälper till att ta emot inleveranser, inventerar, matar in information i vårt affärssystem, etc. Start omgående som provanställd med goda chanser till tillsvidareanställning efter sex månader.
Om företaget
Solann är ett svenskt medicintekniskt företag som fokuserar på kvinnohälsa och operationsprodukter. Solann etablerades 2004 och har sedan dess vuxit till att bli en viktig leverantör till gynekologimottagningar, barnmorskemottagningar, sjukhus och kvinnor. Idag är Solann aktiva i Sverige, Norge och Danmark, med kontor i Stockholm.
Vi är ett familjeföretag som jobbar med nytänkande medicintekniska produkter som förändrar livet för kvinnor i hela Norden. Några av våra produkter är Ballerine pärlspiral, Caya pessar, Perifit bäckenbottentränare, produkter för cellprovtagning, instrument till gynundersökningar och operationsprodukter.
Arbetsbeskrivning
Din huvudsakliga uppgift är att besvara kunders frågor, såsom ge information om våra produkter, leveransbesked, frågor om leveransvillkor, produktsortiment etc. Du svarar i telefon, på mail och i vår chatt med god kundservice samtidigt som du driver merförsäljning i syfte att hjälpa kunderna. När det behövs rycker du in och hjälper orderadministratören på lagret med exempelvis inleveranser. Du arbetar även i vårt affärssystem och med vår e-handel för att exempelvis uppdatera information om produkter.
Arbetsuppgifter:
Ge support och service till kunder via inkommande samtal, mail och chatt.
Hantera kundtjänstärenden som exempelvis gäller: produktfrågor, leveransfrågor, returer, etc.
Arbeta strukturerat för att mata av och hålla koll på olika kundtjänstärenden samtidig.
Vara behjälplig till orderadministratör. Detta kan innebära att hjälpa till vid inleveranser, inventering etc.
Vi söker dig som
Har avslutat gymnasial utbildning
Två års arbetslivserfarenhet
Är noggrann
Gillar service
Tycker om ansvar
Gillar att arbeta administrativt
Är intresserad av att lära dig mer om våra produkter
Har goda kunskaper i svenska och engelska
Tidigare erfarenheter är inte nödvändigt men det är meriterande om du har arbetat med eller har erfarenhet av:
Affärssystem (vi använder idag Odoo)
Kundtjänst
Arbetat inom service
Kunskap inom norska (då vi har kunder i Norge)
Kunskap inom danska (då vi har kunder i Danmark)
Övrig information:
Positionen är heltid
Vårt kontor ligger i Centrala Sundbyberg i Stockholm
Vi håller intervjuer löpande.
Start omgående som provanställd med goda chanser till tillsvidareanställning efter sex månader.