OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kundtjänstansvarig till vår kund Diabetes Wellness Sverige som är belägen centralt i Alvik. I rollen kommer du att ansvara för arbetsledning och koordinering av arbetet i stiftelsens kundtjänst. I rollen ingår även att arbeta operativt med diverse kundtjänstrelaterade arbetsuppgifter.
Stiftelsen har som ändamål att stödja diabetesrelaterad forskning som har störst förutsättningar för att få fram förbättrade behandlingsmetoder för både typ 1 och typ 2 diabetes där deras vision är ett botemedel mot diabetes. Ett annat ändamål är att informera allmänheten om diabetes och dess komplikationer samt vad man kan göra för att minska risken att drabbas av sjukdomen. Stiftelsen har sedan år 2007 ett 90-konto (900116-5) och har ökat sin omsättning från 0 kr år 2007 till 55 miljoner år 2021.
Arbetsuppgifter
Som kundtjänstansvarig kommer du att arbeta i en bred inom kundtjänst, administration och kontor. Ditt huvudansvar är att leda och fördela det dagliga arbetet i stiftelsens kundtjänst. Du kommer själv att vara delaktig i kundtjänstarbetet och gruppens uppdrag. Du ansvarar också för att arbetet på kontoret fungerar väl och för att trivseln på kontoret bibehålls.
Du rapporterar till och arbetar nära stiftelsens VD.
Kvalifikationer
Du ska ha ett par års erfarenhet av en liknande roll och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete inom kundtjänst, kontor eller administration. Det är mycket meriterande med erfarenhet från arbete i en stiftelse eller ideell organisation.
- Mycket goda datorkunskaper och kompetens inom Office-paketet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är långsiktigt engagerad i gruppens och stiftelsens utveckling och har förmåga att bidra till både att stiftelsen når sina mål och att dina medarbetare trivs och är motiverade. Du har pondus och säkerhet i ditt ledarskap och har förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare. Du motiverar till goda resultat och inspirerar gruppen. Du har förmågan att engagera din grupp genom delaktighet och tydliga mål.
Du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många ärenden samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera. Du är öppen för nya arbetssätt samt har kunskap att tänka nytt och driva igenom förändringar. Du kan driva och slutföra projekt parallellt med operativt arbete.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Alvik
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till Diabetes Wellness Sverige om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!