Kundtjänstansvarig till Hermods Studerandeservice

Arbetsbeskrivning

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Din utmaning

Du besvarar frågor och hjälper våra nuvarande och potentiella studerande på ett säljande sätt, via telefon, chatt och mail genom att ge korrekt och komplett information och utgå från deras perspektiv. Du utför även andra administrativa sysslor såsom att byta lösenord, utfärda studieintyg och guida eller koppla vidare till rätt person. Du informerar om och säljer in våra utbildningar och håller informationen uppdaterad och relevant. Vidare underhåller du chatten genom att uppdatera och skapa fördefinierade svar för ofta återkommande frågor och tar fram månatlig statistik. Du uppdaterar och kopplar mallar för autosvar i intresseanmälningsverktyget SRS och är kontaktperson för verksamheterna och marknad vid förändringar. Du skapar även manualer och lär ut system vid behov. Du har nära kontakt och samarbete med våra närlärandeorter i landet, supportavdelningen och vår externa växel samt säkerställer att denna alltid har uppdaterad och korrekt information.
Vi erbjuder dig

"Vill du utveckla deltagare och elever tillsammans med oss på Hermods? Vill du bidra till en förstklassig Studerandeservice med elever, deltagare och kunder i fokus? Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll, bidra till att hjälpa elever/deltagare och driva affären framåt. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen?"
Din profil

Du är positiv, strukturerad och proaktiv, har bra team- och servicekänsla och framåtanda med en lösningsfokuserad attityd. Du är en god kommunikatör, tar initiativ och organiserar ditt arbete självständigt. Du stimuleras av förändringar och utveckling. För rätt person finns goda möjligheter till växande ansvar.
Anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.

Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 10 juli 2017! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post.

Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Helen Eklund, helen.eklund@Hermods.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hermods Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 14 juli 2017

Besöksadress

Warfvinges väg 33
None

Postadress

Warfingesväg 33, 8tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024