Kundtjänstansvarig till HESTRA

Kundtjänstansvarig till HESTRA

Arbetsbeskrivning

HESTRA - ett handskföretag med lång historia. 
HESTRA är ett av de ledande internationella handskmärkena inom skidåkning, friluftsliv och mode. Familjeföretaget Martin Magnusson Co grundades 1936 och drivs i dag av tredje och fjärde generationen Magnusson. Design och utveckling sker på huvudkontoret i Hestra och handskarna tillverkas i våra egna fabriker och vi köper själva in skinn, tyg, foder och andra material. Vi har därmed god kontroll över produktionskedjan och kan säkerställa hög kvalitet. Flera av företagets modeller görs också för hand av Europas mest erfarna handskmakare. Årligen tillverkar vi över 2 miljoner par handskar och vi har cirka 50 årsanställda i Sverige. Vi har dotterbolag i USA samt Tyskland och agenter, distributörer och återförsäljare i över 40 länder. 

Vill du vara med i vår resa framåt och vara ansvarig för vårt kundtjänstteam som arbetar med att administrera, koordinera och ge support till våra kunder? Då tycker vi du ska läsa vidare för det kan vara så att du är vår nya kollega i rollen som kundtjänstansvarig! 


Hur kommer dina arbetsdagar se ut?
Som ansvarig för vår kundtjänst leder och fördelar du arbetet i teamet om 6 medarbetare som du också har personalansvar för. Vidare ser vi att du operativt tillsammans med dina medarbetare jobbar med kundserviceprocessen för våra internationella och nationella kunder i arbetsuppgifter som kreditkontroll/kreditbevakning, hantering av EDI-offerter, orderregistrering och fakturering. Du har även ansvar för registervård samt utskick och administration av kundenkäter. För våra agenter och distributörer agerar du säljstöd och du har även ha en tät dialog med dina kollegor som jobbar med inköp och på våra fabriker kring order och leveranser. Vi ser också att du är med på våra säljmöten och mässor och du administrerar delar av dessa. Vi är måna om att utvecklas i både stort som smått och därför är du givetvis med i arbetet kring att utveckla våra rutiner och systemstöd så att vi arbetar så effektivt och kundanpassat som möjligt.  

Din profil
Som du säkert har förstått så är tjänsten bred och varierad och för att du ska trivas med detta ser vi därför att du vana av att arbeta med varierande arbetsuppgifter där de gemensamma nämnarna är kundservice, administration och ledarskap. Du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller andra likvärdiga arbetsuppgifter och trivs i operativa arbetsuppgifter att arbeta självständigt såväl som i grupp. Utöver detta så ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap och personalansvar där du kännetecknas som en motiverande, tillgänglig och kommunikativ ledare som värdesätter laget framför jaget. Även prestigelöshet, ” hands-on”- mentalitet samt god strukturerings- och prioriteringsförmåga är betydelsefulla komponenter hos dig både personlighets- och ledarskapsmässigt. Du hanterar såväl svenska som engelska i både tal och skrift och du har god erfarenhet av arbete i affärssystem. 

Vårt erbjudande till dig
Vi är ett familjärt och värderingsstyrt bolag som präglas av struktur, ordning och reda. Hos oss råder det ett prestigelöst förhållningssätt där vi är ytterst måna vår historia och våra värderingar. Vårt ledarskapet inom företaget skulle vi beskriva som informellt och organisationen är platt med korta beslutsvägar. Idag finns Hestra över hela världen, och även om vi numera har fyra egna fabriker och tillverkar handskar för både sport, mode och yrkesarbete har inget egentligen förändrats. Händer och handskar är fortfarande i fokus. Och vi är fortfarande kvar i Hestra. Läs gärna mer om oss på https://sv-se.hestragloves.com/

Placeringsort: Hestra
Tillträde: Enligt överenskommelse

I denna rekrytering samarbetar HESTRA med OnePartnerGroup GGVV. Sista ansökningsdag är den 24 januari men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Lotta Ryman på telefonnummer 073-3947912 alt. lotta.ryman@onepartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MARTIN MAGNUSSON & CO AKTIEBOLAG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024