Kundtjänstassistent till Tekniska enheten

Kundtjänstassistent till Tekniska enheten

Arbetsbeskrivning

Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.


Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.




Vi söker dig som trivs i en serviceinriktad roll med inslag av administration.

Den tekniska enheten består av verksamhetsområdena drift, underhåll och anläggning av vatten och avlopp (VA), gata, grönytor och allmänna platser. Som medarbetare i vår kundtjänst kommer du kommer framförallt att hantera VA-relaterade frågor från våra kunder.

 

Ditt uppdrag

Som kundtjänstassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå i att hjälpa våra kunder via telefon och e-post. Du kommer att besvara frågor om fakturor, mätaravläsning, flyttning av abonnemang och övriga frågor kring kundabonnemang inom vatten, avlopp och slam. I uppdraget ingår även att hjälpa till med andra administrativa uppgifter inom gata och grönytor.

Tjänsten är ett föräldravikariat t.o.m. 31 augusti 2022 med eventuell möjlighet till förlängning.  

 

Din profil

Du har gymnasieexamen, gärna med ekonomisk inriktning. Du har några års erfarenhet från kundservice och har en god administrativ förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Vi arbetar i ett flertal olika system, så god datorvana och kunskaper i Office-paketet är ett krav. Erfarenhet av vårt kund- och debiteringssystem EDP Future är meriterande.

Det är även meriterande med erfarenhet från liknande kommunal verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du kommer vara kundens första kontakt med Tekniska enheten och det är därför av stor vikt att du är en kommunikativ person med ett gott bemötande. Du är lösningsorienterad och pedagogisk i din kontakt med kunder. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är initiativrik, självgående, drivande och noggrann. Du som person har god samarbetsförmåga, men agerar också flexibelt och är anpassningsbar för nya utmaningar.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.


Följ oss gärna på Instagram!


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tekniska enheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024