Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Om Lidl

Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Kundtjänstavdelningen är placerad vid vårt huvudkontor i Huvudsta utanför Stockholm. Avdelningen etablerades 2005 och har sedan dess varit en viktig kugge i företagets service. I nyrenoverade ljusa lokaler sitter våra duktiga agenter och besvarar kunders förfrågningar och önskemål under arbetstiderna 9-19 helgfria vardagar.

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Som kundtjänstchef är du administrativt ansvarig för vår kundtjänst som för tillfället består av sex agenter. Du ansvarar i det dagliga arbetet för personalplanering och uppföljning av nyckeltal, vidareutbildning av befintliga agenter samt rekrytering av ny personal. Rollen innebär även att vara systemansvarig och du kommer därav att agera som kontakt gentemot vårt moderbolag i Tyskland samt med vår kvalitetsavdelning och företagets övriga avdelningar. Rapporter för olika avdelningar skrivs och sammanställs, och detta ställer krav på vissa tekniska kunskaper samt att du är bra på och tycker om att formulera dig i tal och skrift.

Vilka erfarenheter söker vi?

Vi söker dig med avslutad högskoleutbildning i grunden och som har tidigare ledarskapserfarenhet från kundtjänstarbete, gärna inom detaljhandeln. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i tyska är meriterande.

Du är en engagerad och glad person som tycker om att sätta kunden i fokus! Andra viktiga egenskaper är att du är noggrann, ordningssam och har pedagogisk förmåga att lära ut. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Du har en god administrativ förmåga och är van att arbeta i olika datasystem.

Vad kan vi erbjuda dig?

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående start/ enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademiker-förbunden.

Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 24 augusti 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 21 juli 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024