OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FOREX Bank levererar lösningar på vardagliga banktjänster.Företaget är sedan länge känt som Nordens ledande valutaföretag, med 90 bankbutiker i Norden och en bruttoomsättning på 28 miljarder SEK per år.Som bank erbjuder FOREX förmånligt sparande, blancolån, betalningar, internetbank och kortlösningar. Affärsmannaskap och kunden i fokus är ledord i FOREX Bank. FOREX Bank söker en driven Kundtjänstchef Under 2008/2009 kommer vi att utveckla banken och ytterligare bankprodukter/tjänster kommer att lanseras.Kundtjänst/Backoffice är en viktig serivceenhet som tar hand om inkommande kundkontakter och all backoffice-hantering av FOREX bankprodukter. Som Kundtjänstchef för Backoffice, beläget på Rådmansgatan i Stockholm, har du en central roll i byggandet av en effektiv och serviceorienterad kundtjänst.Tillsammans med de 12 befintliga medarbetarna skall du skapa en struktur och arbetsmiljö som passar för backoffice arbetsuppgifter och som skapar snabbt mervärde för kunden.Kvalifikationer/Egenskaper Vi vill att du har flera års erfarenhet av att leda kundtjänstverksamhet.Har du även erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är detta meriterande.Du är en erfaren administratör som behärskar officepaketet, samt har erfarenhet av analys och uppföljning av den dagliga verksamheten.Som person är du driven och positiv, med erfarenhet av att leda och coacha ett team.Ditt arbete kännetecknas av struktur och målmedvetenhet och ditt sätt är pedagogiskt och utåtriktat. Välkommen med din ansökan snarast men senast 17AUG2008. Kontaktpersoner: