Kundtjänstchef

Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Har du ett hjärta som klappar för ledarskap, kundservice och utveckling och söker en arbetsplats med såväl hög puls som högt engagemang? Sök till tjänsten som Kundtjänstchef hos oss på Lidl –för en allt annat än olidlig framtid!
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som chef för vår kundtjänst är du ansvarig för teamet som idag består av 16 engagerade agenter varav 3 Gruppledare. Du ansvarar i det dagliga arbetet för personalplanering och att leda teamet i det viktiga arbetet som ansiktet utåt för Lidl Sveriges Kundtjänst. Då medarbetarna är nyckeln till framgång arbetar du aktivt med att främja utveckling och vidareutbildning av befintliga agenter, samt vid behov även rekrytera. I strävan att fortsätta möta och överträffa våra kunders förväntningar och behov i kontakten med avdelningen så kommer du också att arbeta för en långsiktig utveckling av kundtjänsten. Det innebär nära samarbete med andra avdelningar på huvudkontoret, t ex Kommunikations- och Inköpsavdelningen, men också kontakter med vårt moderbolag i Tyskland. Kundtjänstavdelningen har nära kontakt med kunderna och därmed en stor möjlighet att påverka förändring och utveckling som berör hela företaget!
Ett annat prioriterat fokusområde är att säkerställa att vi jobbar på bästa, mest effektiva och kvalitativa sätt i alla våra processer. I dina uppgifter ingår även uppföljning av nyckeltal och att skriva och sammanställa rapporter för olika avdelningar. Vi strävar alltid efter att utvecklas och det finns flera spännande nationella samt internationella projekt kommande åren som ska implementeras på avdelningen. För detta krävs ett visst mått av systemförståelse och tekniska kunskaper.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig med avslutad högskoleutbildning i grunden och/eller dig som har tidigare god ledarerfarenhet, med fördel från kundtjänst inom detaljhandeln.
Då det är en kommunikativ roll så krävs utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i tyska är meriterande. Då det finns flera stora projekt framför oss ser vi gärna att du har erfarenhet av projektledning.
Du är en engagerad och positiv person som tycker om att coacha och utveckla dina medarbetare, hela tiden med kunden i fokus! Andra viktiga egenskaper är att du har lätt att kommunicera i både tal och skrift, är analytisk, strukturerad och gärna med ett pedagogiskt intresse och förmåga att lära andra.
En god administrativ förmåga och vana att arbeta i olika datasystem, däribland Office-paketet, ser vi som värdefullt.
Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu". Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 6 oktober 2020. OBS! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta jobb@lidl.se.



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 6 oktober 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024