Kundtjänstchef

Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Kundtjänstchef till Outnorth

Står du för ett coachande ledarskap och förstklassig kundservice?

Har du dessutom en förkärlek för utomhusaktivitet med tillhörande outdoor-produkter?

Då har vi en utvecklande tjänst för dig!

Hos oss får du arbeta i en trevlig och prestigelös miljö tillsammans med engagerade kollegor och ett starkt varumärke på den nordiska marknaden. Vi arbetar med kundservice inom hela norden samt Tyskland.

Du kommer vara placerad på Deltavägen i Växjö och rapportera till CX Manager.

Dina arbetsuppgifter

Som Kundtjänstchef har du både resultatansvar och personalansvar för kundserviceteamet. Din uppgift blir främst att utveckla och inspirera teamets ambitiösa medarbetare. Det innebär ett följsamt och närvarande ledarskap samt kontinuerliga utvecklingssamtal med uppföljning av individuella mål och ambitioner.

Övergripande identifierar du utvecklingsområden, initierar aktiviteter i linje med teamets mål och följer upp resultat. I dina arbetsuppgifter ingår även att schemalägga samt leda och fördela arbetet mellan våra olika kundkanaler – telefon, chat och mail - för att säkerställa högsta tillgänglighet och service.

Du ansvarar även för att ta fram effektiva rutiner och policys samt strukturera våra processer och skapa tydlig kommunikation kring dessa.

Din profil

För att bli framgångsrik i rollen bör du trivas med att arbeta i en dynamisk verksamhet med tydligt fokus på service, försäljning och utveckling. Du är både analytisk och driven, och med din positiva inställning har du lätt för att identifiera lösningar som skapar framgång. Du har ett strukturerat och målinriktat arbetssätt och du står för ett transparent ledarskap som skapar trygghet.

Du är en utpräglad people´s manager och trivs i en roll där du får motivera och inspirera andra till att bygga broar och jobba tillsammans mot gemensamma mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderingar.

För att vara aktuell för tjänsten har du:

• tidigare erfarenhet från sälj eller kundtjänst
• god ledarerfarenhet
• ledarskapsutbildning som komplement till erfarenhet är starkt meriterande
• gärna akademisk utbildning inom företagsekonomi, marknadsföring eller liknande
• erfarenhet av outdoor och/eller e-handel är meriterande
• SAP kunskaper är meriterande
• goda IT-kunskaper med vana av att arbeta i affärssystem och Office-paketet

Din ansökan

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Helen Hindreus, HR, helen.hindreus@outnorth.com

Vi tillämpar löpande urval i processen, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningens slutdatum

Sista ansökningsdatum är 2021-06-20

Om Outnorth

Outnorth är Skandinaviens ledande e-handel inom Outdoor. Vi säljer kläder, skor och utrustning för livet och äventyren utomhus. Sortimentet består till stor del av nordiska varumärken kryddat med produkter som speglar hur vi ser på Outdoor – vi kallar det ”The best of Scandinavian Outdoor”. Vi jobbar för att få fler människor att vara utomhus mer, oavsett ambitionsnivå eller tidigare erfarenhet. Outnorth är snabbt växande och ökade 2020 omsättningen med ca. 50 procent, till drygt 1 miljard kronor och levererar dessutom ett starkt positivt rörelseresultat. Sedan december 2018 ingår Outnorth i Outnordic koncernen där även norska Fjellsport ingår. Koncernen omsatte 2020 för mer än 1,7 miljarder svenska kronor. Majoritetsägare för Outnordic är den nordiska mediekoncernen Egmont.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Outnorth
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Postadress

None
KALMAR, 39356

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024