Kundtjänstchef

Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Kommunikationsavdelningen har det strategiskt övergripande ansvaret för kommunikationen inom kommunkoncernen. Vårt främsta mål är att öka förtroendet för våra verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.

Kommunikationsavdelningen erbjuder även specialiststöd i olika frågor som varumärke, mediehantering, sociala medier, visuell gestaltning och kommunikationsplanering.



ARBETSUPPGIFTER
I Gävle kommun vill vi ständigt bli bättre på service till våra invånare och företagare. I rollen som kundtjänstchef arbetar du för ständiga förbättringar i kunddialogen samt att öka kommunens service, tillgänglighet och bemötande i våra olika kanaler. Att dagligen säkerställa att kommunens invånare och företagare får information via telefon, mejl, brev, besök, hemsida, e-tjänster och sociala medier kommer vara en stor del i din vardag. I uppdraget som kundtjänstchef ingår även att utbilda kommunens chefer och medarbetare i service- och bemötandefrågor.

Vi har ett systematiserat arbetssätt för kommunens kundfrågor där kundtjänst är första linjen. I nära samarbete med kommunens olika verksamheter skapar du förbättringsåtgärder som bidrar till verksamheternas utveckling i kundbemötande. En viktig del i det förbättringsarbetet är att även stimulera till och vara delaktig i kommunens digitaliseringsarbete.

Att vara kundtjänstchef ställer krav på dig bl.a. utifrån både offentlighetsprincipen och förvaltningslagen. Det innebär att du håller dig uppdaterad inom lagområdet och säkrar att du och verksamheten efterlever de lagar och regler som styr myndigheten. Du förväntas arbeta både strategiskt och operativt för att uppnå effektivitet och bidra till ökat förtroende för Gävle kommun.

Vi söker en engagerad kundtjänstchef med ett coachande förhållningssätt och med stort verksamhetsfokus. Du har personal-, budget- och resultatansvar för enhetens verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant högskoleutbildning alt. annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete med service och kommunikation inom offentlig sektor och förståelse för hur en politisk organisation fungerar. Du förväntas ha goda kunskaper om offentlighetsprincipen samt övriga lagar som berör området (ex FL, DOS, GDPR). För tjänsten krävs även flerårig ledarerfarenhet från likvärdig roll.

Det är viktigt att du har ett stort samhällsintresse och en förutsättning för framgång i verksamheten är att du håller dig uppdaterad om vad som pågår inom kommunen men även i omvärlden. Du är en van användare av digitala kanaler och ditt intresse för att utveckla effektiva processer genom digitalisering är stort. Därtill har du en utpräglad samarbetsförmåga och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Du är en god kommunikativ ledare. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06

Sammanfattning

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024