OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som kundservicegruppchef är du ansvarig för kundtjänstgruppen med bas i Stockholm och samarbetet med med de drifttekniker som finns i Ängelholm, Göteborg och Stockholm. Kundtjänsten i Stockholm är också basen för hela kundtjänstleveransen. Det är viktigt att du i rollen är aktiv i ditt ledarskap och finns där både för teamet och kunden.
Företaget har starkt fokus på miljö och hållbarhet och är i stark tillväxt.
Arbetsuppgifter
- Med fullt mandat driva kundservicearbetet tillsammans med ditt team
- Jobba med nyckeltal, målstyrning och utbildning
- Du ansvarar för teamet som helhet och kommer att vara involverad i både strategiska, taktiska och dagliga frågor
Vi söker dig som
- Har en eftergymnasial utbildning med inriktning på teknik/el/internet eller liknande
- Gedigen ledarskapserfarenhet från kundtjänstledning
- Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken nyttjas i arbetet
- God administrativförmåga och vana vid att arbeta i olika system
Meriterande:
- En högskoleutbildning med inriktning teknik/el/internet eller liknande
- Erfarenhet från en bransch med många ärenden, till exempel mobiltelefonoperatör
- Kunskaper i norska, tyska eller finska
Om kunden
Vår kund är tillhandahåller laddlösningar för enkel, snabb och säker laddning av elbilar hemma, vid arbetsplatsen och publikt. De är en oberoende laddoperatör som hjälper sina kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda elbilar, hela vägen till driftsättning och övervakning av laddstationer. De har en mängd innovativa molntjänster för övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar.