Kundtjänstchef

Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Service is a feeling – you know it when you get it! Vill du fortsätta att driva och utveckla den mest professionella kunderservicen? Vi på Carlsberg Sverige söker nu en ny kundtjänstchef som kommer att ansvara för Carlsbergs kundtjänstavdelning i Falkenberg.


Om rollen
Som kundtjänstchef övertar du ett härligt team som du coachar, motiverar och driver framåt med energi och glädje. Du ser även till att teamet lägger fokus på det som är viktigt för våra kunder och konsumenter samt säkerställer en professionell service via telefon, mail och chat. Kundtjänst är en funktion med många interna, tvärfunktionella samarbeten samt extern kontakt med våra distributionspartners. För kunden är vi den första supporten gällande frågor omkring order eller leverans där vårt mål är att tillsammans med våra stakeholders, ska leverera en helhetsnöjdhet för alla våra kunder i hela Sverige. Internt i företaget kan du och teamet beskrivas som spindlar i nätet, som hjälper både säljare och kunder att få viktig information och förbättrad service.


Ditt team består idag av 8-10 medarbetare som du är personal- och resultatansvarig för. Du är en del i ledningsgruppen på vårt Nationella Säljcenter tillsammans med tre andra avdelningschefer. Tillsammans med ledningsgruppen så är du en nyckelspelare i att hantera såväl dagliga operativa frågor som större strategiska frågor för hela det Nationella Säljcentret. Tjänsten är en heltidstjänst med stationeringsort: Falkenberg. Du rapporterar direkt till Chef för vårt Nationella Säljcenter.
Vad önskar vi av dig?
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta operativt med kundtjänst, logistikplanering eller processutveckling samt några års erfarenhet av ledarskap för motsvarande storlek av grupp. Du har en rak och tydlig kommunikationsstil och är lyhörd och ärlig mot dina kollegor och medarbetare. Du leder och inspirerar andra genom att själv vara den bästa förebilden och brinner för att utveckla och skapa den bästa möjliga servicen.

Som person är du engagerad och driven till att ständigt förbättra. Du har ett lösningsorienterat angreppssätt med en empatisk och ödmjuk ledarstil. För att trivas i rollen som kundtjänstchef tror vi att du har en stark koordineringsförmåga och drivs av att leverera resultat tillsammans med ditt team.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag, den 30 april 2022. Om du har frågor gällande rollen är du varmast välkommen att kontakta Magnus Albertsson, Chef för Nationella Säljcenter/rekryterande chef.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Petersson
0768 - 95 46 67
Karl-Olof Johansson
070-3418251, 0346-721397
Björn Jönsson
0739447267
Bengt Halvarsson
+46 708644663
Bert Karlsson
0703-111264
Lars Olofsson
+46 0706-073578

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carlsberg Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Årstadvägen
None

Postadress

Bryggerivägen 10
Stockholm, 16186

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024