Kundtjänstchef

Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Om företaget
ABA Skol är en av de ledande leverantörerna av material till förskolor, skolor och fritidshem. Vi erbjuder det bästa materialet till de viktigaste människorna i världen! Företaget är ett privatägt familjeföretag som har anor sedan 1942 och som idag omsätter cirka 400 mkr med hjälp av ca. 120 anställda, 24 000 kunder, 22 000 artiklar och 450 leverantörer. Huvudkontor och lager ligger i Malmö men våra säljare finns representerade över hela Sverige. Vårt kvalitets- och miljöledningssystem är certifierat enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kundtjänstavdelningen
Vi är ett team på 15 personer som tillsammans strävar efter att ge våra kunder bästa möjliga service och köpupplevelse. På vår avdelning har vi många olika och varierande uppgifter, vi hanterar offerter, order, fakturering, reklamationer, säljsupport, elektroniska order och webborder.

Dina arbetsuppgifter
ABA Skol söker en chef med erfarenhet av att leda en grupp verksamma inom kundtjänst.
Du kommer att upprätthålla och effektivisera befintliga rutiner och processer. Personalansvar för de 15 medarbetarna i teamet innebär förutom att leda och fördela det dagliga arbetet, arbetsuppgifter som medarbetarsamtal, lönesamtal och schemaläggning. Du kommer löpande arbeta med att utveckla och motivera dina medarbetare. I din roll kommer du att fungera som länk mellan kundtjänst och övriga avdelningar på företaget tex. lager. Då IT utvecklingen ständigt pågår kommer du att arbeta nära IT ansvarig. Du ingår i företagets ledningsgrupp.
Att arbeta proaktivt och ta initiativ till utveckling och förbättring ingår i rollen.

Du kommer även att vara delaktig i det dagliga arbetet vid behov.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har erfarenhet av att vara chef för kundtjänstmedarbetare, orderadministratörer eller liknande. Rollen kräver att du behärskar svenska språket obehindrat i både tal och skrift. Du ska även vara van vid Microsoft Office programvara och det är en fördel om du har arbetat i Microsoft Dynamics NAV.
För att trivas hos oss ska du vara kund- och serviceinriktad. Du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt och det är därför viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Viktiga egenskaper är att du är positiv och ansvarstagande. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt coachande förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter.
Det är en merit om du har erfarenhet av elektronisk handel.

För att passa in i vårt team är det viktigt att vara prestigelös och se möjligheterna i ett framgångsrikt samarbete.

Information och kontakt
Tjänsten är på heltid med placering på ABA Skols kontor i Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos ABA Skol med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ansök med ett personligt brev samt CV genom att klicka på "Sök tjänsten". Motivera i din ansökan varför du söker och vad du kan bidra med till rollen och ABA Skol. Sök snarast då urval kan komma att ske löpande, men senast den 4 november vill vi ha din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, www.wikan.se

För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lisbeth Ahlkvist 046- 540 85 92

Välkommen med din ansökan!


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Väst AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024