Kundtjänstchef, bolag i utveckling, Huddinge

Arbetsbeskrivning

Bolag i Huddinge söker Kundtjänstchef som brinner för service! Du är en inspirerande och motiverande ledare och du vill arbeta med att fortsätta byggandet av en modern kundtjänst. Experis erbjuder dig ett spännande uppdrag på ca 9 månader med start i januari 2017.

Vår kund är ett av Sveriges tio största kommunala fastighetsbolag, och bolaget äger, utvecklar och förvaltar bostäder och olika typer av kommunala och kommersiella lokaler, allt från frilufts- och idrottsanläggningar till förskolor och köpcentrum. Man har 265 anställda och omsätter cirka 1,5 miljarder kronor.

Avdelningens utvecklingsarbete är i full gång och vår nya kundstrategi ska bli verklighet. Kundtjänst, liksom övriga avdelningar inom företaget, driver olika aktiviteter för att stödja den fortsatta utvecklingen. Kundtjänst fungerar idag som företagets first line och genom att påverka med idéer och bidra till lösningar får vi till ständiga förbättringar både kring den interna och externa servicen.



Vad innebär arbetet som Kundtjänstchef?

* Utveckla och förstärka servicegrad och bemötande gentemot företagets kunder, internt som externt.
* Utveckla enhetliga processer och rutiner för verksamheten.
* Ett coachande ledarskap med personalansvar för reception och kundtjänst (8 personer) som är hjärtat i bolaget och ansiktet utåt.
* Leda och fördela arbetet i kundtjänst.
* Ansvar med bemanning, eventuell rekrytering och ständig utveckling av medarbetarna genom utbildning, stöd och feedback.



Vad är din bakgrund för att passa och trivas i rollen?

Vi söker dig som har arbetat i en ledande befattning minst 3 år inom kundtjänst eller callcenter och har erfarenhet av utvecklings- och kvalitetsarbete inom området. Du är en person som älskar kundservice, trivs i en bred roll där du har många kontaktytor och där du ständigt samarbetar med andra avdelningar/funktioner inom bolaget för att öka servicen till våra kunder.

Du motiveras av att utveckla service och effektiva arbetsmetoder, och du har en mycket god förmåga att växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du är självklart kommunikativ, positiv, lösningsorienterad och drivs av att entusiasmera och motivera andra till goda resultat.

Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt känner dig trygg med att tala engelska.



Nästa steg i ansökningsprocessen

Välkommen med din ansökan via länken bredvid. Urval sker löpande så vänta inte!

Experis kommer att bjuda in till intervju med ansvarig Konsultchef för uppdraget och sedan med bolaget. Experis kommer att erbjuda en visstidsanställning för detta uppdrag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Anna Aurell-Sundvall via mail:

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 13 december 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Head of Tour Leaders

Head of Tour Leaders

29 november 2024