OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hövding Sverige AB.
Om företaget:
Visste du att världens säkraste cykelhjälm inte är en hjälm? Idag är Hövding klassad som världens säkraste huvudskydd för cyklister. Hövdings airbag för cyklister har sålts i fler än 300 000 exemplar i över femton länder. Sedan 2006 har Hövding Sverige AB växt från att vara två personer med en bra idé, till att bli ett börsnoterat företag som kan hantera allt från utveckling och produkttillverkning, till marknadsföring och försäljning. Nu är de 37 medarbetare med olika kompetenser.
Nu söker Hövding Sverige AB en kundtjänstchef för ett föräldravikariat på cirka 13 månader.
Arbetsuppgifter:
I rollen som kundtjänstchef ansvarar du för att leda, coacha och planera arbetet på kundtjänstavdelningen. Ditt primära fokus kretsar kring att skapa förutsättningar för teamet att leverera branschens bästa kundsupport. Du ansvarar för ett team bestående av sju kundtjänstmedarbetare och stöttar dessa personer genom att vägleda och utveckla deras dagliga arbete. Vidare har du både ett operativt och strategiskt ansvar som berör teamet och arbetsförfarandet. Rollen möjliggör chansen att påverka din egen arbetssituation och bidra till företagets utveckling. Vidare har du en nära kontakt med andra avdelningar och sitter med i kvalitetsgruppen.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av att leda kundtjänstmedarbetare
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
• Goda kunskaper inom CRM-system
• Tidigare erfarenhet av affärssystem är meriterande
Vi ser att du är bekväm med att jobba med feedback och är bra på att skapa en kultur präglad av delaktighet. Du behöver ha teknisk förståelse och ett intresse för teknik och processer/flöden samt en god inlärningsförmåga. Du är intresserad av människor och service och arbetar proaktivt med att styra och motivera ditt team för att bidra till kundnöjdhet. Du är öppen och orädd för att driva förändring samtidigt som du är resultatorienterad. Ditt ledarskap präglas av självinsikt och ett stort fokus på individen där du motiveras av att utveckla dina medarbetare. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringsprocessen.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänstchef, Customer Service Manager, ledarskap, kundtjänst, CRM, affärssystem, kundsupport, coachning, heltid, vikariat, Malmö, Hövding
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund