Kundtjänstchef för skandinavien till Oriflame

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Oriflame Cosmetics är ett internationellt direktförsäljande kosmetikföretag som grundades i Sverige 1967 av Jonas och Robert af Jochnick och deras vän Bengt Hellsten. Idag har vi över 3,6 miljoner oberoende Oriflamekonsulenter som marknadsför vårt breda produktutbud av innovativa, svenska skönhetsprodukter inspirerade av naturen i 60 länder. Tillsammans omsätter vi över 1,5 miljarder euro om året.

Dina arbetsuppgifter

För rekrytering till Oriflame söker vi nu en kundtjänstchef för Skandinavien som kommer ansvara för ett team på 5 personer. Du kommer säkerställa att ni levererar service i världsklass till Oriflames konsulter i Skandinavien (SCA) och ditt dagliga arbete kommer innebära följande:

- Utveckla SCAs kundtjänst med de senaste kunskaperna och trender
- Säkerställa att SCAs contact center och service center levererar enligt uppsatta mål och förväntningar
- Konsolidera och utvärdera service och operativa KPI i SCA samt att genomföra förbättringsåtgärder
- Säkerställa att SCAs marknadslager uppfyller Oriflames interna standarder
- Supporta SCAs marknad- och säljavdelning


Din profil

Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Kundtjänstchef ser vi gärna att du har några års erfarenhet av kundtjänstarbete och erfarenhet av att leda personal. Du brinner för kundnöjdhet och det ligger i din natur att skapa en servicekultur bland dina kollegor. Vidare är du målfokuserad, motiverande, analytisk och strukturerad. Du talar svenska och engelska obehindrat. Meriterande med kunskaper i norska.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som Kundtjänstchef bör du vara serviceminded, ordningsam, analytisk och ha skinn på näsan. Du har goda ledaregenskaper och du förstår vikten i att alltid arbeta proaktivt för att förbättra verksamheten.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 08-445 43 44 alt. margareta.meek@2complete.se


Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 september 2016

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024