Kundtjänstchef för UL kundtjänst

Kundtjänstchef för UL kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Marknadsavdelningen

Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst.

Vår verksamhet
Att jobba hos oss innebär att underlätta vardagen för våra resenärer varje dag, bidra till ökat hållbart resande och att möta behoven i ett växande län.

Nu söker vi en kundtjänstchef som trivs i rollen som närvarande chef, men med förmåga och vilja att lyfta blicken, se möjligheter och driva utveckling. Här kommer du att leda medarbetare med stort engagemang och teamkänsla, som arbetar tillsammans för gemensam framgång.

Uppsala län är ett starkt växande län och kollektivtrafiken byggs ut och utvecklas för att möta invånarnas behov. Det ska vara enkelt att resa och kollektivtrafiken ska vara ett naturligt val för resor. Kundtjänst har en viktig roll i att uppnå detta, med ansvaret för resenärernas upplevelse och service.

Kundtjänst är en enhet på avdelningen Marknad. På enheten finns 36 medarbetare som informerar, hjälper och vägleder kunderna via telefon, digitala kanaler och i butiken UL center. Kundtjänst hanterar trafikinformation, förseningsersättning, kundsynpunkter, reklamationer, administration av sjukresor och support av de digitala försäljningskanalerna.

Ditt uppdrag
Som enhetschef är du första linjens chef nära medarbetarna. Du leder och fördelar det dagliga arbetet inom enheten och finns tillgänglig för att stötta medarbetarna i den operativa verksamheten. En viktig del av tjänsten är att samverka internt och externt. Internt är du del i projekt och arbetsgrupper som ägare av de övergripande frågorna som rör kundtjänst. Du är även med i förvaltningens ledningsgrupp. Externt är du del i länsöverskridande samarbeten och samverkan med nationella samverkansaktörer och branschorganisationer.

Framöver kommer flera förändringar ske inom förvaltningen där kundtjänst kommer att ha en viktig roll. Kollektivtrafiken byggs ut, resenärernas behov förändras och förvaltningen är mitt uppe i att bygga ett nytt eget biljettsystem med UL-appen som plattform. Din roll som Kundtjänstchef blir att leda utvecklingen av kundtjänst på ett sätt som stöttar tjänsteutvecklingen och skapar värde för kunden. I arbetet involverar du medarbetarna och lägger stor vikt vid att skapa delaktighet och engagemang.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig med chefserfarenhet där du haft ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Du har varit chef inom kundservice eller liknande verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en kundtjänstverksamhet som riktar sig till en bredare kundgrupp som motsvarar invånarperspektivet.

Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet av förändringsledning och kunskap om tjänstedesign. Du har god kunskap i svenska i tal och skrift.

Din kompetens
Som ledare är du trygg och stabil, och lyhörd för olika behov. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, skapar engagemang, delaktighet och har förmåga att utveckla en god arbetsmiljö och gott samarbete inom ett team. Du skapar förutsättningar för medarbetarna att leverera resultat och uppmuntrar till god kvalitet.

Du ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt som du på ett strukturerat, effektivt sätt omsätter i praktiken. Du är serviceinriktad och drivs av att skapa mervärde för kunden.

Vi erbjuder
Inom Region Uppsala har alla chefer och ledare en viktig roll, genom dig som chef kan medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för medborgarna. Vi vill ge våra ledare rätt förutsättningar att lyckas i sin roll. Därför erbjuder vi flera ledarutbildningar i kombination med andra verktyg för våra ledare.

Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra. Så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Nikodemus Kyhlén 018-611 19 06, nikodemus.kyhlen@regionuppsala.se
För Saco Monica Edling, monica.edling@akademiska.se
För Vision Johan Damström, 018-611 19 76, johan.damstrom@regionuppsala.se

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


18 november 2024

Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024