Kundtjänstchef Kundtjänst Företag-Posten Meddela

Arbetsbeskrivning

Posten Meddelande AB erbjuder ledande, rikstäckande distributionslösningar för såväl avsändare som mottagare i hushåll och företag.Tjänsterna omfattar brev, tidningar och direktreklam samt postservice.Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 25 000 medarbetare.Jämställdhet, etnisk och kulturell mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.Posten Meddelande söker Kundtjänstchef till Kundtjänst Företag Kundtjänst Företag ansvarar för kundservice via telefon och e-post för våra företagskunder som har behov av att nå Posten för frågor kring Meddelandebolagets tjänster.Kundtjänstens roll är att på ett professionellt och effektivt sätt hantera och utveckla servicen mot företagskunderna.Kundtjänsten ansvarar för att hantera kundernas frågor om tjänster, priser och villkor, service- och supporttjänster, reklamationer, kundsynpunkter, fakturafrågor och affärsförfrågningar för standardtjänster.Arbetsuppgifter Du ansvarar för och koordinerar den operativa kundtjänstverksamhetens kundmöten, servicenivåer, försäljningsmål, aktiviteter, kostnader, bemanning, ledarskaps- och medarbetarfrågor.Du driver den dagliga operativa verksamheten genom att coacha teamcheferna i personal-, verksamhets- och beslutsfrågor.Du ger förutsättningar för teamcheferna genom att samordna och förmedla övergripande krav på bemanningsplanering och trafikstyrning.Du följer upp kundkontakter och analyserar utfall och förmedlar ledningsinformation.Som Kundtjänstchef följer du upp verksamhetsmål, arbetsprocesser och arbetssätt och rapporterar till chefen för Kundtjänst Företag.Du verkar för ett resultatorienterat samarbete internt och är drivande i utvecklingen av sälj- och servicekultur inom Kundtjänst Företag.Kundtjänst Företag är en viktig del av försäljningsarbetet i Posten Meddelande och du agerar för ett gott samarbete med interna samarbetspartners.Du är en närvarande chef och ägnar minst 70% av din tid åt teamcheferna.Kvalifikationer Du har erfarenhet av kundservice och personalledning.Det är meriterande om du har haft ett ledarskap över chefer tidigare.Vi ser gärna att du har högskoleutbildning med inriktning mot marknadsföring eller liknande.För oss är du representativ, utåtriktad och har ett säljande sätt, och kan lätt engagera och inspirera kollegor och andra i närvaro.Du är intresserad av människor och tycker om att möta dess olikheter.Du är fylld av energi, initiativtagande, social, strukturerad och har lätt för att samarbeta i team och kan ta ett eget stort ansvar.Du har kapacitet och förmåga att ta dig an flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på kunden och helhetsperspektivet.Vi erbjuder För dig som trivs med utmaningarna i en omväxlande miljö med högt tempo och kunden i fokus kan vi erbjuda ett stimulerande och engagerande arbete som Kundtjänstchef för Kundtjänst Företag.Verksamheten finns i Malmö och består av fyra teamchefer och knappt 50 medarbetare i lokaler på Borrgatan 55.

Sammanfattning

Liknande jobb


6 november 2024