Kundtjänstchef som vill bygga nytt med Open Infra

Kundtjänstchef som vill bygga nytt med Open Infra

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Open Infra är en av Sveriges mest framgångsrika aktörer inom att bygga och driva fibernät till villor, flerfamiljshus och företag, till både tätort och landsbygd. Vi ska ta positionen som Sveriges och norra Europas bästa leverantör av fiber till hus och hem.

Vi söker nu en kundtjänstchef som vill bygga en kundtjänst i världsklass. Teamet är ganska litet med 6-8 personer som servar kunder i Sverige och Tyskland, men utmaningen är bred med stora inslag av verksamhetsutveckling.

Idag är vår kundtjänst på en ganska basal nivå vad gäller rutiner och systemstöd så du får chansen att bygga från grunden. Vi skall precis införa en ny kundtjänstplattform med omnikanalsupport och du kommer att ansvara för att bygga rutiner, automatiseringar, chattbottar, rapportering etc. för att skapa en grym kundupplevelse och säkerställa hög effektivitet.

Du kommer att arbeta med teamutveckling för att utveckla kunskapsnivå och retorik för att bygga en riktigt bra lösningsinriktad kundtjänst med breda kunskaper om leverans, teknik, avtals- och fakturafrågor.

Nästa steg i utvecklingen är sedan att jobba mer med aktiv kundvård, merförsäljning, flera varumärken, hantera externa partners för fälttekniker och mer avancerad teknisk support mot tjänsteleverantörer i vårt nät, samt bygga kundtjänst för flera länder.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder dig att vara med på en väldigt spännande tillväxtresa i entreprenöriell arbetsmiljö med snabba beslut och nya utmaningar varje dag. Du kommer att vara kundens röst i organisationen och du blir en mycket viktig person i vår strävan att bygga en grym kundresa. Du kommer ha stora möjligheter till personlig utveckling genom att få ta mycket ansvar för att driva breda frågor. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och ordnar olika personalevents och resor.

Om företaget
Open Infra är sedan 2020 en sammanslagning av Stadsnätsbolaget, Öppna Stadsnät och Svensk Infrastruktur. Open Infra är etablerade med fibernät på över 50 orter i Sverige och norra Europa. Vi erbjuder etablering, drift och underhåll av fiber och tillhörande tjänster till privatpersoner, företag och kommuner.

Open Infra ska ta positionen som Sveriges och norra Europas bästa leverantör av öppen fiber och som samarbetspartner för drift och underhåll av fibernät. I Open Infra-koncernen ingår även larmbolaget Gardio som erbjuder hemlarm med kamerabevakning, IOT och smarta hem-tjänster.

Open Infra drivs av en entreprenöriell attityd där allt går att lösa. Vi växer väldigt snabbt med bra lönsamhet. Vi är ca 50 anställda men verksamheten sysselsätter flera hundra personer i täta samarbeten med säljbolag, partners och byggentreprenörer.

Din profil
Vi söker dig som med stor motivation och erfarenhet vill bygga upp en riktigt bra kundtjänst från grunden. Du gillar att ta ansvar och få saker att hända. Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av att leda, driva och utveckla kundtjänst, och du brinner för att skapa en bra kundupplevelse och kundresa.

Du har ett ledarskap som dels motiverar och inspirerar, dels skapar strukturer och rutiner. Hos oss innebär det att leda genom att göra; om rutiner saknas så skapar du dem, om systemet strular så ändrar du i inställningarna, om köerna blir för långa så tar du snabba beslut, coachar och tar några samtal själv – det är så vi hjälps åt.

Du är teknisk kunnig och har testat olika plattformar och system för kundtjänst och kan snabbt se vad som fungerar och vad som skall förbättras. Du är analytisk och gräver gärna djupt i data för att få fram orsaker till kundproblem, utvärdera prestationer, lägga grund för coachning och för att sätta mål. Du har lätt för att samarbeta och driva utveckling med andra avdelningar, konsulter och inom branschen.

Tjänsten är en rekrytering och Open Infra sitter i ljusa fina lokaler i Frösunda strax norr om Stockholm.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024